Lilla Anna.

Datum:2010-11-20 Tid:10:49:17
Ellicka fick en ryggsäck igår. En Lilla Anna-ryggsäck. Hon gillar Lilla Anna, men hon
har lite svårt nu att förstå. Jag heter ju Anna och Lilla Anna heter ju Anna. Så ibland
blir de Lilla Mamma eller bara mamma. Blir lite klurigt för henne. Men stolt var hon
iaf. Hon har inte haft en ryggsäck än, aldrig blivit av att jag köpt. Tänk på de i över
ett år, så sprang jag in i den här igår. Vi läser ju ofta en Lilla Anna bok på kvällarna
innan Ellicka ska sova, så jag passade på att köpa den. Hon fick även Peter Pan på
dvd och en ny pyjamas. Så igår sprang hon omkring med sin nya ryggsäck, iklädd
nya pyjamased hoppandes med filmen i högsta hugg. Det värmer verkligen ens
hjärta när ens barn blir glad.

Hon skulle heta Annika istället för Ellicka. Annika betyder ju Lilla Anna, medans
Ellicka betyder Lilla Ella. Eller så får väl jag byta namn till Ella. Jag var ju sugen på
att byta namn ändå.




Nu står min vackra tös ute i vardagsrummet och tittar på Pongo. Hon älskar
verkligen film. Senaste dagarna har Pongo och de 101 dalmatinerna gått runt flera
gånger. Så står hon där, varje gång valparna kommer "Många bebisar, många
många bebisar!". Lite ledsen blir jag dock att hon verkar gilla Cruela, alternativt
andra hemska människor i Disneyfilmer. Som sjöhäxan Ursula i Den lilla sjöjung-
frun och den elaka pudlen Georgette från Oliver & Gänget. Har jag fostrat min
dotte fel? Jag undrar ibland, de gör jag allt.

Kommentarer
Postat av: Daniel

jo men kanske inte så flitigt... men jag försöker! :) fin ryggsäck! lite för röd för min smak... men fin ;) hur e de me dej då?

2010-11-20 @ 19:13:19
URL: http://dromvillan.blogg.se/
Postat av: Daniel

tappar bort ungen på ICA?? :O okej!! hundkoppel? ;) no... mr daniel don't do fb!! never ever :) tråkig? aldrig! ;) roligare människa finns inte anna! :P

2010-11-21 @ 14:28:42
URL: http://dromvillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0