Tea-rriffic!

Datum:2010-10-15 Tid:16:14:57

Jag som alltid varit en Lipton-kind-of-girl gällande te, har gjort de otroliga. Jag har öppnat
ögonen, eller kanske mer.. öppnat smaklökarna och bytt ut mitt te! Jag som alltid sagt att
de måste vara Lipton, och tittat lite sådär snett i smyg på folk som inte haft det.
Men jag har insett nu, de är ju jag som varit en idiot! Det senaste tiden har jag börjat
dricka Twinings te, och det är alldeles underbart.

Dom har så mycket mer smakrikt te. Jag är inne i en earl grey period gällande te, där med
försöker jag lite hålla mig borta från allt sött fruktte. Men deras söta fruktsmakande te är
faktiskt svårt att inte fingra på. Det smakar verkligen som brittisktgodis luktar.
Jag gillar iofs inte brittisktgodis. Nu ljög jag, jag gillar lite av de. Men jämfört med svensk
så är de ingeting. Men fatta känslan, att sitta där med en stoooor kopp te, och första mun-
nen du tar, fyller hela din trut av en lukt, som smakar. Förstår du?

Te är mitt allt, jag dricker alltid te. Jag avböjer allt kaffe(förutom på begravningar, känns
inte lämpligt och börja gnälla om att jag hellre vill ha te där).
Jag älskar att bo i Sverige, men jag har så mycket gånger önskat att jag var engelsk.
Tänk att få leva i ett land där dom dricker te hela tiden, dag ut och dag in. Visste ni att i
England dricker dom 165 miljoner liter te VARJE DAG! Tänk att vara jag och få bo där,
jag hade ju varit kissenödig hela tiden!

Min kära vän Thailand var som sagt här för ett par dagar sedan, och de föll sig naturligt
att ha en Te-tesar-dag. Inte för vi ej druckigt te't förut. Men de har en viss charm att dricka
te ur glas och bara få en random tepåse nedstucken. Sedan tar båda sin första klunk,
sväljer och tittar på varann och delar första meningen om hur just detta annorlunda te't
smakade. Jag och Thailand, även Hanna som tidade förbi en kortis, drack kopiösa mäng-
der te den dagen. Dock till min förtvivlan märkte jag på kvällen, om hur jag kände mig
vek, yr och torr. Jag hade hällt i mig såpass mängder av te't, så jag hade hafe ett evigt
kissbehov, och där med, kissat ut allt vatten i min kropp. Men de är den enda nackdelen
med te. Tänk på hur många förkylningar de botar också. Säkert mer än någon läkare.

Egentligen ville jag bara säga att jag har varit otrogen mot Lipton, och vänder inte tillbaka.
Jag dumpar min i så många år trogna vän, och börjar suga på någon annan. Förlåt Lipton,
men hade du varit god nog för mig, hade jag fortfarande hållt dig vid min sida.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0