Rådjursfittan.

Datum:2010-11-10 Tid:19:33:33
Sommaren 2007. En månad innan jag lyckades få ett ägg befruktat som senare skulle
bli Ellicka(och inte Oliver). Jag och min vän Emelie begav oss till Borlänge för att åka
på Peace&Love festivalen. Efter att vi inhandlat, med lite hjälp såklart, alkohol och
packat ner i en storväska(som senare skulla visa sig var för liten, efetrsom den gick
sönder från tågstationen till festivalområdet), fått ner ett tält och en plattång så bar
de en Juni morgon av till Borlänge. En ganska lång resa, som relaterade att jag dels
fick en väska rakt i huvudet. Något som jag fortfarande bear in mind varje gång jag
åker tåg, och är rädd att få i huvudet. Vi lyckades även hoppa av en station för tidigt
och hann precis komma på igen, kasta in väskorna och åka med sista biten till Örebro.

Det var för mig en trevlig festival och människorna vi campande var riktigt goa. Vi
hade tur som träffade på Kajsa & co och lade ankare vid deras tält. Under hela festi-
valen såg jag nästan inga band alls. Jag såg halva Salem Al Fakirs spelning som jag
åkte dit för. Jag såg Billie vision and the dancers(som jag förövrit träffade som stolt
17åring på campingen senare och satt och pratade med deras gitarrist Gustav, som
antaligen måste tyckt jag var totalt AWOL. Jag lyckades även hamna, full som en
färgburk på Peps spelning. Men minns inte dirket något mer än gultljus.

Ung och dum som jag var med no clue what so ever drack jag alldeles för mycket
och åt alldeles för dåligt. Jag hamnade en kväll sovandes i Dr.Loves tält, på brist av
ork och igenkännande av andra tält. Vaknade upp med min gamla internetvän Nenne
brevid undrades om jag var okej, eftersom jag däckat i Simons tält. Senare efter
festivalen såg jag ett antal foton på mig från P&L på Nennes och hans vänners bdb,
och de flesta hade kommenterar något i stil med "Haha, hon var så jävla full och
visste aldrig vad hon gjorde, bara att skratta åt henne". Käckt impersion Anna, käckt.

Men ett av mina starkaste minnen, utaför få panik att jag år hästkött till frukost, efter-
festen hos Bosselous bror efter festivalen, kvällen jag snodde killens från Billie the
visons tröja och vägra lämna tillbakade och att jag lekte toalettvakt med Nenne och
Dr.Love är ändå en kväll när jag skulle gå och kissa vid staketet.

Vi hade vårat camp kanske 10-15 meter ifrån stängslerna. Alla som varit på festival
vet att ute vi kanten, så går man och kissar om man inte orkar dras sig till toaletterna.
Så jag klampande omkring där, full som ett djur, snubblandes på tältsnören och mina
egna bananfötter. När jag väl lyckades nå till staketet och ståendes dra ner mina jord-
gubbshorts och lättar på trycket så sticker ett par killar ut sina huvuden från sitt tält.
Skrikandes ber dom mig gå därifrån och jag mest skrattar och tycker dom är pryda och
jobbiga. Tills dom får sista ordet "Sluta kissa nu för fan, så äcklgt, jävla Rådjursfitta!"
Ett namn, som dagen därpå, folk hade ganska roligt åt i campet och som jag fortfara-
de från tid till tid tänker på. Rådjursfitta, vafan är det? Bullfitta har man ju hört talas
om, men aldrig Rådjursfitta.



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hahahaha, oj vad jag missade rådjursfittan! Men resten var helt sjukt kul, så det uppväger ju!

<3

2010-11-10 @ 19:41:04
URL: http://ebbakajsasofia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0