Packa pappas kappsäck.

Datum:2010-11-09 Tid:09:13:43
Jag ska göra som så många andra tidigare gjort. Sluta stampa på samma platta med
samma trubbel, och fly Borås och hitta nytt trubbel. Jag & Markus är båda väldigt
peppade och vill gärna flytta idag. Jag och M kommer ju sällan överens, men detta är
något vi båda är intresserade och glada över. Att lämna Borås vill säga.

Jag har tagit reda på en massa saker, och sett att man bara kan läsa en tredjedel av
alla kurserna min skola har att erbjudade i Borås, och att jag måste bo kring Stock-
holm för att få allt jag vill ha. Jag vill kunna känna att jag har en klassiskt svenskt
smörgåsbord av kurser. Istället för bara läsa en del av kurser här. T:ex har vi inte ens
kemi eller alla naturvetenskaps ämnerna i Borås. Vi har Natur A. Så vart försvann allt
om biologi. Tycker dom inte de är viktigt att den 21årig ensamstående mamma vet hur
ett barn blir till, så hon inte råkar göra om de? Just a thought.

Hur som kommer vi båda packa och dra. M drar till Stockholm. Däremot jag, som
fullstädigt avskyr våran huvudstad kommer flytta till en stad en timma ifrån istället.
Aldrig att jag vill att mina dotter ska växa upp i en stad där men, enligt Eric i Smala
Sussie 'går och sticker kniv i varann för att de är kul och dom kan'.

Det är några månader kvar. Men innom nästa år är vi borta från Borås. Tidigast i Feb
flyr vi, senast i Juni. Ellicka går ju nu på ett dagis där du bara får gå tills du fyller 3,
sedan måste du flytta upp och gå på ett dagis för 3-6 åringar. Så jag och M tyckte de
var bäst, för Ellickas skull, att komma iväg så fort som möjligt. Så hon slipper gå på ett
dagis nu, och sedan byta och gå på ett här i ett par månader, för att sedan byta igen
och flytta till ny stad på samma gång.

Ni får tycka jag är naiv att jag är galen, eller alldeles vansinig. För de är ju så de är,
jag vet precis hur jag är. Men jag hade inte varit jag om de inte var så. Men jag behöv-
er fly från denna stad i några år. Så mycket människor jag vill bort från. Så mycket
problem och idioti. Alla vet vem jag är här.. det är jag jävligt trött på. Jag vill bara åka
till en stad där ingen kommer känna mig när jag handlar mat, när jag går ut eller åker
buss. Ni tycker inte om mig, och de är många av er jag inte tycker om heller. Livet.
Jag älskar Borås och kommer alltid vara Boråsare in i själen. Kommer aldrig sluta säga
kiligt och sytligt. Men tyvär drar jag från kajornasstad till något mindre och högre upp
i landet och inser att de finns nog lika mycket fucked up människor där som här...


Hit drar vi, jag och Ellicka alltså.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jodå, jag kommer sakna dig! Även om vi för det mesta bara ses på mitt jobb. Får komma och hälsa på dig sen när ni har flyttat, tycker att det är ett bra val av dig/er.



Stor kram!

2010-11-09 @ 10:30:51
URL: http://[email protected]
Postat av: Sülla

Eehh, du inser hur jobbigt det är att ta en bebis till Sthlm med buss/tåg vah!? :O Kan ju inte komma & hälsa på innan hon är stor ju :( Jag kan slänga ut Micke så kan ni bo med mig ^^ <3

2010-11-09 @ 16:18:40
Postat av: Jenny

Det är jävligt strongt av dig att flytta så långt. Jag tror att det är riktigt nyttigt med lite miljöombyte, att inte stå och stampa på samma fläck. Du är modig och cool och gör alldeles rätt. Lycka till. Kram

2010-11-10 @ 07:17:06
Postat av: Anki

Tycker du gör helt rätt!

Det är bra att komma iväg och upptäcka nytt.

När barnen är lite större sticker vi också iväg igen till en annan stad, vilken vet vi inte än!



HEJA!

2010-11-10 @ 08:45:24
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Postat av: Josefina

Heja dig Anna! Jag drog från min hemstad när jag var 20 och det är det bästa jag har gjort banne mig. Att komma helt ny och anonym till ett ställe är en ljuvlig känsla. Massa lycka till! :)

2010-11-10 @ 09:26:23
URL: http://sockiplast.blogspot.com
Postat av: Sara

Långt, långt bort, men jag hoppas att ni kommer trivas där bättre än i Borås, förstår att du/ni behöver komma därifrån. Hoppas vi hinner ses några gånger innan du flyr.

2010-11-10 @ 15:30:25
URL: http://diis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0