Drömmar som bara inte får slå in!

Datum:2010-11-06 Tid:16:31:42

Jag förstår mig inte ritkigt på dom. Jag vet inte hur man ska tolka och tyda drömmar.
Men för det mesta, så önskar jag verkligen inte att dom ska slå in. Ofta har jag problem
men att jag drömmer obehagliga drömmar, alternativt mardrömmar.

Som t:ex inatt. Nu när min 17 år äldre bror dykt upp från de döda i livet, och jag helt
plötsligt vet att han finns. Så är de naturligvis att jag börjar drömma obehagliga
drömmar om honom. Hur han följer efter mig, dyker upp vart jag än är i drömmen.
Hem till min pappas hus, där jag inte bott på länge. Rummen var sig lika, men inte
alls sig själva. Hur han trycker sig närmare mot mig och väser att han äntligen ska
få ha mig som han alltid velat. Att han äntligen ska få ta sig lillasyster. Hur han trycker
ner mig och håller fast mig och skriker mammas namn om och om igen. "Elisabeth,
Elisabeth, Elisabeth! Detta är vad mamma vill, hon vill att vi ska älska varann. Elisabeth!"

Jag sliter och förösker, men han har järngreppet om mig. Mikeal följer efter, får tag i
fötter eller armar. Vilket rum jag än kastar mig in i kommer han efter och hans ögon
lyser av galenskap och han har mögel under naglarna. Han väser hur han brinner, hur
han inte kan stå emot mer. I så många år har han viljat ta mig i röven, och nu måste jag
låta de ske. Om jag inte vill, gör de för mamma. Och katt och råtta-leken börjar om igen.
Springandes och slängandes mellan rummen på övervårningen jagar han mig. Han drar
händerna igenom sitt hår och saliven sprutar från han mun när han väser åt mig. Att han
vill bevisa vilken bra storebror han kan vara.

Han lyckas aldrig göra något. Men jag vakna i panik och känner hur svettig jag är. Jag
riktigt skakar i varenda lem, jag har panik. Jag drar till mig täcket och känner mig nästan
våldtagen, även fast inget hänt. Men han lyckas tränga in sig i mina drömmar, och jag vill
inte ha honom någonstans i mitt liv. Tillsut vågar jag mig upp ur sängen. Går till dörren
för att kika ut genom hålet och se om han inte sitter i väntar i trapphuset på mig. Men de
gör han såklart inte. Han går inte heller utanför min köksfönster med en stulen cigarett i
munnen. Kusten är klar. Jag vågrar krypa ner i sängen igen för att starta en lugn morgon
med Ellicka. Den första Shrek filmen drar igång, och Ellicka är nöjd. Jag ler och tycker
filmen är bra. Åsan är söt och han behöver en kram, lika mycket som jag. Men jag kan
ändå inte sluta tänka på min bror. Hur han skrämmer mig och hur mesig jag är. Men bara
för man kommer från samma livmoder, betyder de ju inte att man är syskon eller älskar
varann för det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars dig Anna...vilken fruktansvärd dröm. Vad e det för bror du aldrig vetat om ? eller visste du? Har han sökt upp dig eller tvärtom?. Jag lyssnar gärna om du tycker det är jobbigt eller om du är rädd. Gå in på chatten om du ser att jag e på fb. Okej? Kram

2010-11-06 @ 17:13:25
Postat av: Anna

vem skrev de? :P

2010-11-06 @ 17:16:45
URL: http://fikasugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0