Diskning på danskt vis.

Datum:2010-11-15 Tid:12:59:22
Jag tror de är oundvikligt att inte få IG i Svenska. G blir de inte, jag vet det. Men men,
får kavla upp ärmarna o börja om. Jag är inte boksmart, alla är inte det.

Sedan är de stopp i mina avloppsrör i köket med. Fyfan vad illa. Kommer en rörtjej om
en liten stund. Jag skämdes så över att jag inte kunnat diska under söndagen. Så om
hon går in i badrummet i tittar ner bakom duschdraperiet i badkaret får hon nog sig en
smärre chock. Ett gäng tallrikar, teglas och muggar, bestick och annat dylikt. Bättre att
gömma skiten och hitta en udda bortförklaring än att ha gamla tallrikar i köket när hon
ska pilla. Jag får säga att jag är dansk.

Visste ni t.ex att danskar inte sköljer av diskmedlet från disk när dom diskar? Dom
delar heller inte samma smörkniv, alla tar en idividuell. Plus att dom äter wienerbröd till
frukost, men tycker att vi svenskar har konstiga matvanor för att vårat bröd är för sött.
Så om dom gör allt de där, varför skulle jag inte kunna vara dansk och diska i badkaret.
2in1, dusch och disk. Prima skinka!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Haha. Det stämmer, nästan allt du skriver. Dock måste jag dementera det där om wienerbröd, det äter vi inte till frukost. & anledningen till att alla har varsin smörkniv, är för att man vid lunch äter smörgåsbord, enkelt förklarat. Så sitter alla med varsin liten skärbräda, maaaassor med pålägg och flera olika sorters bröd, så tar man det man vill ha, då underlättar det om man har en egen kniv..



Kan även tillägga att man värmer sin leverpastej, det är det godaste jag vet :)



& det där med diskmedlet förekommer även på Irland, vilket jag fick uppleva när jag bodde där. Ingen sköljning alls inte! Puss!

2010-11-15 @ 13:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0