Börja plugga?

Datum:2010-06-17 Tid:15:23:51

Ellicka har blivit mer förälskad i Rocky Horror Picture Show än vad jag är! Helt otroligt!
Både igår och idag har den där filmen gått om och om igen. Hon springer sina varm runt
i lägenheten. Dricker lite juice, kramar & pussar på mamma, nattar dockan, kollar lite på
filmen, in på toa och testar pottan, kollar i en bok, sedan kikar hon över på filmen igen.
Jag älskar verkligen filmen, varenda låt är alldeles underbar. Men att behöva höra intro
låten, när man bara ser den där rödmålade munnen 20ggr i sträck, då har jag en tendens
att börja tröttna. Vilket är synd, jag vill inte tröttna på den.
Men det är ändå kul att Ellicka gillar den. Så nu har hon lite att välja mellan. Gustaf,
Gilmore girls, Grease & såklart Rocky Horror Picture Show.



Jag har även börjat tänka mycket på framtid. Om hur jag vill ha det, vad för typ av jobb
och inkomst jag vill och behöver ha senare i mitt liv.
Så jag har funderat och kommit fram till att nu jävlar är det dags! Nu ska jag sätta mig
och fixa min gymnasiekompitens! Jag ska sätta med i en skolbänk igen, eller... egentligen
inte. För jag har pratat med Infoteket i Borås, men en riktigt trevlig farbor. Så jag ska
komma in och lämna in mina högstadiebetyg i veckan. Så han kan se att jag är godkänt i
Svenska, Engelska & Matte. Och belive it or not, men det hade jag faktiskt.
Så vi ska skicka iväg en ansökning om att jag får börja plugga distans i Borås redan i höst.
Och kommer jag inte in i höst, finns alltid våren 2011.

Jag vill börja plugga, jag vill bevisa dels för mig själv att jag kan igen. Jag vill börja plugga
100% och förösöka bli klar så snabbt jag kan. För sedan hade jag tänkt att jag skulle söka
in till tandsköterskelinjen i Borås och såklart då i framtiden bli tandsköterska.
Förhoppningsvis lyckas jag med detta. Jag får se positivt, ge mig fan på att jag kan!

Vem tror att detta laddade ansiktet inte kan klara skolan? Nä just det...


Jag är sugen på en vovve. Naturligtvis är det inte rätt läge för det. Men jag vill ändå
ha en. Eftersom jag inte planerat att skaffa några syskon för Ellicka i den närmaste
framtiden, så hade det varit mysigt med en till familjemedlem. Och om jag ska plugga
distan 100% kommer jag plugga hemifrån i några år, vilket betyder att jag skulle vara
hemma så vovven inte behöver vara ensam när den växer upp. Och att börja få en
mysig rutin på morgonen, med en morgonpromenad till dagis. En lång eftermiddags-
promenad och en kvällspromenad.

Jag vet jag är naiv, men hallå eller, om jag inte är det, så är det ju inte jag! Alla som
känner mig vet. Jag tänker något, gör de, tänker inte på konsekvenserna. Men jag
tror inte det hade varit jordensundergång med en hund. Många som har barn på 2år
skaffar ju 1 barn till. Vissa till och med tidigare. Vissa får ju tvillingar, trillingar eller
ibland fyrlingar. Så om jag hade skaffat ett hundbarn hade inga hus i amerika rasat.

En liten Zalka, Frank, Smith, Svante eller Moz?


Kommentarer
Postat av: Emelie

Börja plugga? Asbra! :D

Stolt över dig som tar det beslutet. Tror att du kommer bli en awesome tandsköterska! Ska hålla alla mina tummar jag har att du kommer in på distansutbildningen redan till hösten. Puss!

2010-06-19 @ 22:46:20
URL: http://popkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0