Dan före dan..

Datum:2010-12-23 Tid:19:00:37
23 December. Julen. En högtid jag inte gillar, med undantag av skinkan och kålroten.
Jag avskyr det och har gjort de länge. Så mycket människor som är ensamma och
mår dåligt under julen. Så ska jag klistra på och blomstra som en julstjärna för hela
världen och tycka att julen är så trevlig och mysig.

Jag var på sjukhuset idag och föröskte vara trevlig. Efter träffat en inte så munter
taxichaffis så förskte smitta av mig glädje. Le och häslade på folk. Önskade God jul
till personal. Men så tog de inte mer än trettio meter in på sjukhuset när jag åter
blev påmind om varför julen inte är något speciellt, varför den är som alla andra
dagar, kanske värre. Folk hade ledsna miner. Folk i alla åldrar torkade tårar och
man hörde snyftningar.

Desto längre jag vandrade in på sjukhuset såg jag folk strömma från avledningar
med ledsna och gråtna miner. Och de påminde mig om att för bara några månader
sedan var de jag som gick gåendes, gråtandes som en stucken gris när farmor
hade dött. Jag fick en klump i halsen och den lilla julkänskan jag fått upp under
morgonen med Ellicka dog.

Jag hoppas alla tänker som jag och förösker iaf tänka på andra och ge en hjälpande
hand eller tanke. God Jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0