En bra dag med skämtsamt väder.

Datum:2009-05-28 Tid:23:29:39

Idag har de varit en bra dag. Vaknade ganska tidigt, men Ellie var ganska självständig,
kröp omkring på golvet och lekte med sina leksaker. Så jag kunde ligga kvar en stund i
sängen med M. Efter ett tag gick jag upp och fixade frukost till mig & Ellie. Blev en lugn
förmiddag framför tvn. Sedan blev de lite stressigt, för jag bestämde med Stella att jag &
Ellie skulle med Stella och Teddina till stan. Så efter en stress dusch och lite små fix gick
jag och Ellie och möte dom.

Hade en väldigt trevlig dag i staden. Synd bara att vädret har varit ett skämt. Ena studen
var de strålande sol och andra stunden jättemörkt och spörgenade, alternativt haglade.
Men vi fick iaf saker uträttade. Stella fick sitt nya leg fixad(och hon blev för övrigt bra på ko-
rten). En tripp på H&M och Ellicka fick en tjocktröja + mjukisbyxor. Och en My little Ponny-
t-shirt & en My little Ponny-badräkt. Jättesött!
Jag fick mig ett linne och senare inne på Gina tricot hitta jag ett par jeans. Är glad att jag
fann de, för jeans är inte ofta jag köper. Kan räkna hur många jeans jag köpt på en hand
under de senaste 10 åren. Hur som känns de gött med ett par jeans i garderoben, även
fast jag fortfarande är lite tveksam över dom. Känns som min rumpa hänger ner till knä-
väcken i dom.

Vi fika även på Waynes och de kom en läskigt gammal dam fram och snacka något om
en sommarsatelit som inte fungerade i mansvärlden? Eller hur var de nu Teddina &
Stella? Hon virra så att jag minns fan inte. Skrämmande tant iaf. Men min muffins var iaf
god och de tyckte Ellicka också.

Ikväll har Fia var på ett jättekort besök. Efter de åt familjen Fasth-Anderson chili corn car-
ne och titta på Simpsons. Efteråt testa jag & M något spel till vårat Nintendo Wii, som vi
fick igår. Skojj, synd bara att M var tvungen att åka till jobbet. Annars hade jag nog kunnat
sitta och spela de spelet ett tag, för de verkade kul. Minns ju naturligtvis inte namnet på
det.

En fråga med. Någon som har några mat-tips att ge? Vi äter typ alltid samma mat. Som
typ Tacos, Chili corn carne, Köttfärsås & Spagetti, Pasta carbonara, Köttbullar/Biff med
gärddsås och potatis, falukorv etc. Så om du har något tips som är gott, som även Ellicka
kan äta får du mer än gärna säga det! Tråkgit med samma mat jämt.

Just de, jag tycker verkligen ni ska titta in på Stella blogg, för den tjejen målar så sjukt bra!

Lite bilder Emma skickat från helgen. Emma som tagit alla bilderna.
Emma & Ellie på första bilden.

Klättra upp och ner ur gästsängen är kul.

Riktiga buddies, Brownie & Ellicka.


Så fina tillsammans.


Kommentarer
Postat av: tedd

hahaha ja hon var fan läskig. kommer knappt ihåg vad hon sa för jag satt och stirrade på ellicka :D



och sluta! byxorna satt ju helt perfekt!

2009-05-29 @ 06:35:27
Postat av: Stella

aaaaaaaaaaahahaha. sommarsatellit. så jävla bisarr kärring. "javisst, javisst...mmm"

2009-05-29 @ 09:06:22
Postat av: Jenny

Pasta med fläskfilé, bacon och paprika är sjukt gött!

En gul, en röd och en grön paprika, köttbuljong, vatten och krydda lite som man känner. Mums!

2009-05-29 @ 13:15:43
Postat av: Emma

haha la du upp den fula på mig (ellicka är jätte söt!!)

men hur blev det med laxpastan då? det kan den lille me äta.

köttfärslimpa, fisksoppa, kokt torsk med äggsås & potatis är väldigt gott me :)

2009-05-29 @ 19:26:08
Postat av: emelie

pastasallad eller korv med potatissallad är gott när det är varmt ute, och bebisar gillar det också. i alla fall min bebis (:

2009-05-30 @ 16:01:36
URL: http://zmeu.webblogg.se/
Postat av: ' J

åh vilka underbart fina bilder på er prinsessa :)



Om du är inne på msn imorgonkväll kan vi ta det där då. Vill inte ta det så alla kan se det liksom. Hemskt. Men jag sitter som offline på msn hela imorgon kväll.



Kram

2009-05-31 @ 22:10:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0