De var inte igår.

Datum:2009-05-18 Tid:16:28:52
Nej här har de inte hänt mycket. Egentligen har jag väl haft tid att kunna skriva en liten bit
men har faktiskt inte haft lust. Riktig bloggtorka, även fast de hänt lite mer än vanligt.

Nu är vi iaf inflyttade i våran nya lägenheten. Lägenheten är bra, nackdelen är väl bara att
de är väldigt vädligt lyhört. Ganska irriterande. Speciellt eftersom M sover på dagarna för
han jobbar numera natt, så spelar grannen hög utlänskmusik, eller så bankar deras ungar
i golvet. Men men, tåls väl att leva med.

Diskmaskinen som finns här är en gåva från Gud, känns jätteskönt att numera kan jag
laga preci vilken mat som helst, för jag kan sedan slänga i all den jobbiga disken och
en timma senare är de rent igen. Sådant gillar vi!

Förra veckan var vi och valde nya tapeter och golv. Så om 3 veckor(nu 2 veckor) eller så
kunde de ske tidigare att dom kommer och fixar iordning. Längtar, för jag vill kunna sätta
upp gradiner och sådant. Visst, de kan jag ju göra nu med, men de drygt att göra "fint"
hemma om skiten ändå ska ner strax igen.
Hur som helst blev de iaf en vit-tapet till sovrummet med något vågigtmotiv, och ljust
blev de i köket också. Golvet från en liten gråare nyans, en den beiga den har nu. Längtar
verkligen tills vi får nytt golv. För de som ligger i köket nu är jättetrasigt, massa små och
stora hål som inte gör golvet fint direkt. Och även fast de är rent, och du stor dammsuger
så ser de skitigt ut för alla hålen.

I lördags gick jag hem till Teddina. Satt och tjöta med henne, Agnetha och Stella. Drack
vin och kolla melodifestivalen. Sedan bar de iväg till Trägårn. Hade trevligt, även fast jag
egentligen hatar Trägårn. Men innan vi gick där ifrån så var de en idiotkille som dumma
sig på världens bästa Teddina, så jag blev skitarg, och är fortfarande sur. (Jag säger bara
de, ser jag dig igen din jävla idiot komer jag peta ut ögonen på dig och dekorera ditt föde-
lsedagstårta med dom. Hoppas du ramlar och tappar näsan!)
Bortsätt från han, var de trevligt. Teddina & Stella = always fun fun!

Nu ska jag byta om och gå och handla. Ellie har sov bara 30 minuter middag idag, så
hon är lite grinig och trött. Så vill gå tidigt och handla, annars somnar hon i vagnen ikväll
och kommer inte sova något inatt. Och de är jobbigt eftersom M jobbar natt. Och eftersom
han jobbar natt så får ju jag ta henne på kvällen, och sedan varjemorgon eftersom han
måste sova när han kommer hem. Och idag hade M massa ärenden istan och fixa, så
då har de ju automatiskt varit jag som tagit hand om henne. Men men, som tur är våran
skitunge inte jobbig, hon är ett väldigt snällt barn faktiskt.

Har inte tagit några bilder på ett tag, tråkigt av mig. Men så fort jag tar mig i kragen så
laddar jag upp mer. Både på Pella och nya lägenheten.
De ända jag har att erbjuda är detta, tagit första natten i nya lägenheten. Pillar i data/
gästrummet. Våran stora tjej!


Kommentarer
Postat av: tedd

tack för senast ja! :) skolan börjar ju närma sig sitt slut så jag får allt ta o hälsa på er i den nya lägenheten snart!

2009-05-20 @ 18:26:43
Postat av: Jenny med föredetta bloggen ;)

Tack!!! Gud vad gullig du är. Det har varit helt galet mycket i skolan så jag har inte haft tid eller ork att blogga, så jag stängde ner hela skiten. Men eftersom jag blev så himla glad över vad du skrev på facebook (ja, jag svarar här - är världens kassaste att svara på mejl) så tänker jag baskane mig börja blogga sommar igen.

Och grattis till nya lägenheten!

Och jag följer din blogg med ska du veta! Slaviskt! Du verkar så himla go!!!

Det var nog allt.

KRAM

2009-05-21 @ 21:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0