Lördag & Söndag.

Datum:2009-03-08 Tid:13:11:52

Igår beslutade M & Micke att M skulle komma hem till Micke & Emma och spela något spel
som Micke skaffat hem. Visst var väl inte jag sugen på att ta Ellie helt själv igen, över en
natt, men insåg ganska snabbt at jag måste faktiskt lära mig. Måste lära mig vara ensam
nu när vi håller på att flytta isär. Och de är viktigt att M får leka av sig lite. Om han är glad,
eller gjort något som är kul brukar hans bitterhet inte visa upp sig på ett tag.

Egentligen skulle vi hela familjen gått och handlat innan, men klockan blev mycket och jag
skulle behöva gå hem själv med ellicka och maten, och så skulle klockan bli väldigt mycket
innan jag kunde börja med min och Ellies kvällsmat. Så Micke var snäll och sa att M & han
kunde handla och så droppa dom av sakerna här innan dom skulle och hämta en sak.

Grejjen är den att M har ett läskigt dåligt minne, så även fast vi hade telefonkontakt när han
var och handla, så fattades 2 viktiga saker i påsen när han lämnade av den. Han hade inte
köpt brännskivor, så min kvällsunderhållning gick i kras, eftersom jag hade tänkt att bränna
ut lite filmer och mysa med Ellie.
Sedan hade han glömt Ellies mat med! Så hon hade ingen burk mat, som tur hade jag ju
redan mat som vi skulle äta till kvällsmat. Men de var mest, tänk om hon inte gillade maten
jag gav henne, då skulle hon få leva på välling eller gröt tills dagen därpå.

En stund, eller någon timma senare öppnades ytterdörren och M hade gått och handlat
igen. Han hade väl dåligt samvete eller så. Denna gången hade han bara glömt en sak,
brännskivor. Så de var väl för väl att Elliepel fick sin mat iaf.
Jag hade även tur och hitta 1 fungerande brännskiva och lyckades bränna ut Sixteen Can-
dles
med Molly Ringwald.

Ibland är M för söt, han är så jäkla glömsk. Fast ibland kan de vara jävligt irriterande. Som
andra gånger han har åkt och handlat med en vän och de enda han ska handla är te, och
sedan kommer han hem med en kasse fylld med saker, men inget te! Detta har hänt mer
än en gång.

Jag var uppe ganska sent, Ellie med. Hon somna någon gång efter midnatt. Och jag fixa
lite vid datorn, spela Wow en stund, kolla på film och ritade i paint. Sedan när jag väl skul-
le förbereda inför min natt. Så skulle jag skjuta in tvn i sovrummet, släcka ner och fixa en
film till min nattning. Naturligtsvis vakna Ellie och ville inte riktigt somna om ordentligt på
en timma eller så. Jobbigt, var nästan 100% säker på att jag skulle bli tvungen att gå upp
igen för hon ville leka sig trött. Men jag hade tur, och hon somna om senare. Jag kolla på
början av The Heartbreak kid med Ben Stiller och svenska Malin Åkerman.

Nu ska jag snart göra lite välling och Ellicka, och fixa något käk till mig, eller en kopp te.
Sedan får vi se om M kommer hem eller om jag & Ellie går bort till Micke & Emma. M ville
de iaf, men jag får se. Är så jävla trött idag. Men kanske piggar upp med lite frisk luft och
att få stora fluffiga snöflingor i håret. Vem vet?


Kommentarer
Postat av: Sanna

Låter som ni hade en okej helg, men jag vet inte om jag håller med dig på en punkt..! Visst att ni ska sära, och M behöver leka av sig för att hålla humöret uppe, men min åsikt är ju att han ska vara med er, och sätta er först när helst han kan..! Fast det är ju en svår situation...:/ Kram!

2009-03-08 @ 19:40:46
URL: http://sitronfjeril.bilddagboken.se
Postat av: gia

eritrea ligger i afrika



min dotter e mullat =)

2009-03-08 @ 20:39:36
URL: http://mammagia.blogspot.com
Postat av: gia

eritrea ligger i afrika



min dotter e mullat =)

2009-03-08 @ 20:39:54
URL: http://mammagia.blogspot.com
Postat av: gia

eritrea e i afrika



min unge e mullaaat

2009-03-08 @ 20:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0