Lagt kort ligger.

Datum:2009-03-22 Tid:02:04:03
Jag är hemsk! Jag gör intrång! Jag förösker få rättvisa genom att förstöra. Ja, jag lägger
min näsa i blöt..

När jag blev gravid, eller rättare sagt fick reda på att jag var gravid blev jag glad. Jag fatta
nog inte dirket var en graviditet innebar. Jag förstod att jag skulle sluta snusa, att jag inte
längre kunde dricka alkohol och äta folsyra var bra.
Jag berättade med glädje för mina vänner, vissa tog de bättre än andra. Vissa stanna
kvar, vissa gled jag ifrån.

Jag kan än idag inte förstå vad jag tänkte. Hur kunde jag tro att de skulle bli lätt? Hur ku-
de jag tro att detta är inga problem alls, att detta fixar jag hur lätt som helst. Jag hade fel,
och nu försöker jag få andra att inte göra samma misstag som jag. Åh nej, jag skrev inte
fel, jag menar misstag. Ett alldeles underbart misstag som inte går att göra något åt,
men som du ibland ångrar hur mycket som helst, men ALLTID kommer att älska. ALLTID!

Men inatt har jag varit elak. Inatt jag jag blandat mig i för mycket. Jag kom i kontakt med
en 17 åring tjej som var gravid i v.8. Hon var nyss hemkommen och var full. Hon erkände
att hon röker både ciggaretter och hasch, men att hennes plan var att sluta. Men planen
var lite svårare att klara av än vad hon trott.
Hon hade hur som helst beslutat sig att behålla sitt barn, av anledning att hon tycker att
en abort är elakt. Att bestula någon på ett liv dom inte ens fått chans att leva.
Jag högg direkt och börjde fråga och föröska fåfram hennes tankar och försökte avårda
henne från att behålla hennes barn. Sa att jag tycker att de är barnmisshandel när man
dricker gravid. Att skaffa barn ungt är jättedumt och du kommer mest sanerlikt att ångra
dig till en viss del.

Men nu känner jag mig jättehemskt. Jag kan ju inte försöka bestämma åt någon annan
om vad den personen kan med sitt egna barn, hur elak och idiotisk jag tycker personen
är. Och hur kommer jag reagera om vänner berättar att dom är gravida för mig? Hur
skulle jag reagera om Ellicka kom hem när hon var 17 år och gravid, hade jag försökt
övertala henne att göra en abort?
Jag fick mig ett rejält uppvaknande när jag tänke igenom hur jag resonerat och hur jag
tänker. Är jag en sådan där jävel som har så mycket fördommar och tycker illa om unga
föräldrar? Eller försöker jag bara hjälpa andra på ett sätt som tycks vara elakt, bara för
jag inte vill att dom ska få samma liv som jag?

Hur som helst är jag ledsen på mig själv och ledsen på tjejen.
Abort ska inte missbrukas, men är okej att använda i nödfall. Den där tjejen, enligt mig
är ett nödfall. Många runt omkring trodde nog att jag var ett nödfall, men trofan lyssna
jag inte på någon om det. De är jag glad för, jätteglad. Men ganska ofta saknar jag mitt
fria liv och undrar hur det skulle sett ut idag utan Ellicka.

Detta blev väl säkerligen ett jätterörigt och elakt inlägg.

Om Ellicka skulle hitta denna bloggen när hon är stor nog för att läsa detta och förstå
ska du veta att mamma älskar dig överallt annat. Tro inget annat! Du är mitt allt.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Klart du inte kan bestämma hur andra ska göra men du har faktiskt en hel del "inside information" som inte hon har. Det låter ju abolut inte som om hon är mogen för barn.

2009-03-22 @ 09:15:57
Postat av: Daniel

Nu vet jag inte om jag skall kommentera det här inlägget för det känns inte som att jag har nåt att komma med... med tanke på... att jag är kille och inte har några barn. Men... är man med barn och har bestämt sig för att behålla det så skall man ge fan i att dricka och röka m.m. Ganska logiskt. Och har man inte den självdisciplinen och är såpass mogen så att man ge fan i sådant skit så kan man ju ställa sig frågan hur man kommer vara som förälder sedan? Nu till annat... tack för omtanken Anna, jag håller på att bli bättre =) Men jag har ju snytit mig så mycke nu så min näsa gör ont =/ Och nu till emelie... ja... något måste ju locka med paris... att komma bort från sverige och oss kanske? för de kan ju inte vara alla fransosbögar i alla fall?? =P

2009-03-22 @ 09:59:26
URL: http://rikatankar.blogg.se/
Postat av: Sanna M

Jag står bakom dig. Som ung mamma själv förstår jag. Klart du blev arg! Kanske inte din sak att "lägga dig i", men den tjejen behövde ju en smäll egentligen!



och du är inte elak. du är realistisk. ibland är det jobbigt. det var jag inställd på från början. men du kommer klara detta, det har du ju gjort hittills! du är stark. att den andra tjejen e omogen är bara extremt sorgligt...

2009-03-22 @ 13:09:22
URL: http://sitronfjeril.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0