23 Juli.

Datum:2009-07-23 Tid:18:35:57

Igår på eftermiddagen kom Teddina hit och höll mig och Ellicka sällskap medans vi åt
lunch. Tudd fick se min dolda talang, portionera.. Varken jag eller Ellicka åt upp hälften
av maten jag lagade. Jag är fortfarande inställd att laga mat för 3, och gör de fortfarande,
så de blir alltid massa mat över. Och efetrsom micron inte lever går de helt till waste,
mindre bra.

Ellicka igår. Taget av Tudd.


Efter maten bakade jag hallon & vitchocklad muffins. Får lägga upp receptet senare,
väldigt gott och VÄLDIGT mäktigt. Jag åt inte ens 1 när dom var nya, Tudd och Murla lycka-
des sätta i sig 3 under kvällen, om inte fler? Ellicka fick äta lite med, men vågar inte ge
henne för mycket, är rädd att hon blir ännu sämre i magen.

Igår var de iaf väldigt trevligt att bara sitta och dricka te, äta muffins och tjöta och smida
planer för framtiden med Teddina & Marlene. Har nog inte skrattat så mycket sedan 
Arvika(med undantga när Ellie kom hem och visade sina nya dansmoves). Vi passade
även på att visa klippa med Kvarteret Skatan för Teddina, som aldrig sett de tidigare!(?)
Så kikade vi även lite på Disneyfilms och andra barnprogramsklipp på danska. En kväll
som vart guldvärt vill jag lova. Har man inte sett Kvarteret Skatan eller Lejonkungens
Hakuna Matata på danska, så har man inte sett allt. 

Jag har ett jättesug på åka till Danmark med detta töserna. Och har ett jättesug att ta en
tripp till England. Men nu närmaste fyller jag, olyckligvis, 20 år, och då ska vi begde oss ut
till Mallas stuga över helgen och ha lite danskparty och allmänt trevligt.

Idag har de varit ritkigt skitväder. Troligvtis i hela landet. De har regnat något så frukan-
svärt. Jag har tänkt och gå ut flera gånger med Ellie, men jag har ingen bra jacka och kan
inte hitta mina regnkläder efetr flytten. Och eftersom jag fortfarande är sjuk vågar jag inte
gå ut och bli kall och blöt, utan är rädd att de blir värre igen. Musklerna i revbenen lycka-
des jag naturligvis sträcka upp igår ännu mera, efter jag känt mig lite bättre och lekte me
Ellie. Så nu är jag samla gamla kärring igen, vinglar fram och skulle nog behöva mig en
rullator.

Nu ska jag se vidare på Bones, ett program jag aldrig tyckt varit kul annars. Och jag tycker
ni ska se på detta: Kvarteret Skatan - Dansken Mads.


Kommentarer
Postat av: tedd

vi hinner med både danmark, england och stuga!



drömmer om muffins

2009-07-24 @ 10:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0