9 Januari.

Datum:2009-01-09 Tid:17:28:53
Här sitter jag med dagens, nästan veckan första kopp te. Försöker slappna av för en
sekund. Men verkar inte riktigt som Ellicka kommer tillåta detta. Hon står redan vid min
sida och små gnyr då och då. Men ännu är vissa saker intressantare än att vara i mors
famn.

M har haft fullt upp hela dagen. Han gick ganska snart efter vi gick upp i förmiddags.
(Ja skäms på oss som sover för länge, men de är för Ellicka håller oss vakna hela
nätterna!) M skulle först till arbetsförmedlingen, vidare till Soc och sedan träffa hans
barndomskamrat Emil. Sedan skulle dom + Gurra gå och simma/träna. Egentligen
ville jag inte att M skulle gå någonstans idag alls, för jag var så sjukt grinig och trött,
men vad ska jag säga? "Nej du får inte träffa din vän som bara är hemma i Sverige
för några dagara, och träna är ohälsosamt!
"
Jag har föröskt hålla mig vaken genom att dansa fult och sjunga högt till Morrissey.
Städat lite lätt och diskat all disk och jag även gjort. Sedan busade jag och Ellicka med
hennes jättenalle i sängen en stund. Hon gillar att morra tillbaka.

Påtal om tal om att vara häslosam tycker jag de nog egentligen är ganska bra att M
börjat simma lite. För våran ohälsosammalivstil kommer döda oss ungt annars.
Jag är ingen ängel när de kommer till matvanor. Jag äter gärna upp en chockladkaka,
dricker någon jättemugg med oboy, eller kanske tar något macka med jordnötssmör
där och tar något chips(som jag inte ens gillar!) ibland. Och nu under vinterledigheten
har de blivit värre. Blivit för tok mycket Pepsi för oss och ätit massa fet, men god mat
med Gurra & Malle.
Och eftersom vi börjat umgås mer med dom har M börjat röka mer och tagit upp sitt
snus igen. Nikotinfritt, men ändå, helt onödigt. Men eftersom att han röker, och inte jag
gör de, tycker jag att han är mer ohälsosam, och jag vill inte att M ska gå och dö. Aldrig.

Nu ska jag gå och leka med Ellicka. Som jag kanske borde oroa mig över. Ungen vill
inte äta något, förutom papper, men de tillåter jag naturligtvis inte. Jag har serverat 3
mål idag, inget av dom har glidit ner. Bara någon enstaka sked. Vattendricker hon ju,
så jag får väl föröska se de positivt ändå. Hon är ju pigg och bränner omrking som en
formel 1 bil i hela lägenheten. Krockar med gåstolen i något skåp eller vägg då och då.
Men lika glad är hon för det. Och varje liten sak SKA hon ha tag på. Ser något på
vardagasrumsbordet, då står hon på tårna och sträcker sig allt vad hon kan.  Något
annat hon insett är skitkul är att smyga fram till kökslådorna och dra ut dom och föröska
riva ut att som ligger där i. Och hon vet att hon gör fel, för hon skrattar så hon tjuter när
hon ser att vi upptäckt henne. Samma sak när hon krypit fram till Gamecubet, hon blir
alldeles till sig när hon inser att vi insett att hon är på förbjuden mark. Då sprattlar hon
med benen och skriker så ljust och högt att man får ont i öronen. Kul att man kan vara
så lättroad. Jobbigt dock att behöva springa efter henne.


Tagen på bar gärning!

Lady Gaga.

Ja just de, leka med fröken Ellicka var det. Hejs!

Kommentarer
Postat av: Johanna T

hehe! En riktig liten ögonkännare ;)

2009-01-10 @ 09:14:32
URL: http://johannamatilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0