21 Februari.

Datum:2009-02-21 Tid:21:30:33
Man är vädligt ledsen till och från, man känner hur klumpen riktigt växer i halsen och
man gör allt för att inte börja gråta. Vill inte gråta framför Ellie, vill inte gråta framör pappa,
Eva & Erik.
Jag är ofta arg & irriterad också, men vill inte skrika och visa mig arg för Ellie. Men tyvär
är ju barn som tvättsvampar, och suger åt sig allt man känner & gör. Men jag förösker
hålla mig glad, göra positiva saker. Försöker så hårt, men de är inte lätt när de är svårt.

Ellicka är jätteduktig. Hon har börjat äta mer & mer. En riktigt gröt älskare är hon. Lite
dumt att hon är så förtjust i gröt, för ofta är de de enda hon vill ha. Och man överlever
inte bara på en jäkla massa gröt. Men ofta när jag ställer fram annan mat så brukar hon
bara ta någon sked eller två, sedan börjar hon skaka med huvudet, eller slå på skeden.

Pappa & Eva laga fiskbullar i hummersås med potatis igår. Ellicka fick smaka lite och
verkade älska det! Hon att och gapa och sträckte sig efte tallriken, ville ha mer hela
tiden. Idag fick hon koktkorv med stuvadpotatis, något som också med glädje gick ner.

Påtal om de här med mat så lät vi Ellicka försöka mata sig lite själv. Vi fick ju putta på
lite mat på skeden, men hon fick iaf inte skeden i munnen och av hälften av maten. Hon
föröskte ta upp lite mat som låg på borded, men de gick inte så bra. Men hon kan iaf lite
själv. Hon är så duktig.

Hon fattar ganska mycket med(inte för jag någon gång menat att hon varit seg eller så).
Om någon, som jag, pappa eller så fråga vart lampan är tittar hon upp och pekar eller
vinkar mot den. Samma gäller om man frågar vart katten är så peker eller vinkar hon på
någon av katterna, oftast. Dock har vi ju två katter här, men dom får ramla in under sam-
ma tilltalsnamn, alltså katt.

Påtal om namnet Ellicka, så har jag glömt att skriva att Teddinas mamma hade läst i
Boråstidning att någon tagit Ellickas namn, med samma stavning och allt. Känns lite
tråkigt. Visst är Ellicka jättefint och inte många heter de, speciellt inte stavat med CK, men
att någon som är i typ samma ålder och som bor i Borås namger deras precis till samma
namn är konstigt. Dom kanske till och med hamnar i samma klass! Vet inte varför jag
tycker de är jobbigt, och varför de stör mig. Men Ellicka kändes så speciellt & "rare", men
nu känns de som alla heter de. Haha, jag är så jävla larvig.


Såhär tjock var jag för ett år sedan. Helt ovetande att de var Ellicka
som låg där inne och slogs. Detta är taget i v.32, 9 veckor innan hon
kom ut. Saknar nu magen enmassa!!

Kommentarer
Postat av: Familj på tre<3

Åh, jag känner igen det där, längtar så efter magen jag med! Söt tjej du har, har inte varit inne på din blogg på jättelänge! :O Ha det bra ni =) Kram kram

2009-02-22 @ 14:45:25
URL: http://josiejoos.blogg.se/
Postat av: Saga

Stämmer inte det med namnet.

Kolla här: http://www.svenskanamn.se/statistik/kommun/Ellicka+/14/1

2009-02-22 @ 20:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0