Våran 1-åring och första stegen!

Datum:2009-04-29 Tid:22:17:48
Nu har de varit tyst ett par dagar från mig. Borde kanske skrivit enmassa och lagt upp
jättemycket bilder eftersom våran lilla flicka nu är stor. Eller ja, större iaf, hela 1 år.
Men icke, jag har glömt kameran hela tiden vart jag än åkt. Så de är väl mer Ellickas
familj runt om som knäppt kort. Och vi har pysslar med så mycket annat att jag inte
haft orken eller tid att skriva. Har varit så trött på kvällarna att jag bara orkar se klart en
film med M och sedan runnit i säng.

På Ellickas födelsedag så gick jag, M & Ellie till Sabina. Hon bjöd på fruktsallad och
vi satt där och tjötade en stund. Trevligt trevligt. Ellie verkade gilla Sabina, för de första
hon gjorde vara att sträcka sig efter henne och ville upp i knät på henne. Och de är inte
ofta hon göra så på människor direkt när de är första gången hon träffar dom.
Sedan på kvällen vart min syrra snäll och passa Ellie några timmar så jag fick gå till
Stella & Mikko. Teddina var där och dom bjöd på några folköl i kvällssolen, mysigt!
Sedan gick jag och hämta Ellie som vart vråltrött vid nio. Men hur trött hon är var så var
hon uppe till 1 på natten. Hon forsätter att förvåna oss.

På Söndagen blev de kalas för Ellie. Hemma hos min pappa & Eva hade dom gjort
jättefint. Och jag, M & Ellicka åkte dit för fira henne. Även min bror Erik, syrrorna och
Makrus mamma & Anders var där. Käka lite tårta och kakor. Ellie åt nästa en hel bit
tårta. Men hon gillade mest att bara gegga med den. Sötnosen vart alldeles tårtig över-
allt. Händer, ansiktet, kläderna.
Hon fick en nalle, lite lekasaker och kläder. Allt varit superfint och vi var iaf nöjda! Tack!

Igår kom Fia & Hanna hit. Dom gav Ellie en litden födelsedagsprestent och bjöd på
tårta. Ellicka fick en pekbok med olika djur som vi alla satt och härmade här sedan.
Jag vet att jag sagt de förut, men måste säga det igen.. Ellicka har inte en chans att bli
normal.
Teddina kom även förbi en sväng. Och vi tjöta lite och Ellie kröp omkring på golvet och
visade sina skills lite.

Idag var jag & Ellicka i stan och träffa Ellickas morbor Erik. Käkade sushi och var på
H&M en sväng. De var supervarmt ute och Ellicka däckade på vägen hem. Jag hade
gärna lagt mig ner på marken och dött, för de var så varmt att släppa på vagnen.
De var mindre lätt att gå och handla sedan med. Vart fortfarande jättevarmt och att
släppa upp alla påsarna själv var jobbigt. Men jag överlevde iaf.

Sedan för jag absolut inte glömms skriva. Men i söndagskväll tog Ellicka sina första
steg! 4-6st, hann inte räckna. Hon gjorde de några gånger. Hon är så duktigt! Jag & M
var lagom stolta! Är så kul och se henne utvecklas hela tiden, men blir bara så glad.

Nu ska jag byta på Ellie till pyjamas och vänta på pappa M kommer hem från jobbet.
Ellicka blir alltid lika glad när han kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis på 1 års dagen Ellicka!

2009-05-04 @ 16:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0