En knubbsäl i sängen.

Datum:2008-09-17 Tid:05:57:20
Ellicka är en riktigt hejare på träna, som jag skrivi förut. Hon liknar verkligen
sen säl när hon ligger me huvudet upp, samtidigt som hon sträcker upp sina
ben. Bilden kanske inte är så jättebra, hon brukar ha huvudet och benen ännu
mer upphöjda. Men de är väl ändå tillräckligt bra för att se likeheten mellan
Ellicka och en knubbsäl?

=


Dagen blev konstig. Jag sov till(tro det eller ej) klockan 4! Jag vaknade pga av
att syrran ringde och väckte mig. Pinsamt. Men som tur M hemma idag, så han
var med Ellicka. Han bara väckte mig när hon skulle ha mat eller när hon
kissat ner sig på skötbordet. Och kissat ner sig har hon varit duktig på idag,
hela 3 gånger!

Efter en snabbdusch utan duschdraperi(sedan M råkat trampa ner de förra
veckan) så kom syrran. Ellicka fick sig en lite tuttstund och seda bar de iväg
hem till min pappa & Eva. Där passade jag på att tvätta en tvätt med Ellickas
kläder. Och så hämtade vi hennes sittdel som stått där. Och så fort jag städat
upp den ska jag testa om den upskattas mer än liggdelen. Men just nu är den
full med massa katthår eftersom Saga hade använd den som korg eller något.

Sedan handlade vi. Ellicka var superduktig! Hon var så söt också och somnade
i syrran famn. Och där låg och sov ända tills vi skulle åka från Maxi. Så vaknade
hon upp på parkeringen och bara började le, även fast de var kallt & regnigt.
Väl hemma när jag packat upp all mat kände jag mig stolt. Jag har nog aldrig
haft ett sådant välfyllt kylskåp sedan jag bodde hemma.

Jag gav även Ellicka lite puré och någon frukjuice idag. Hon fick potatis & blom-
kåls puré. Hon verkade inte dirket gilla den, men inte heller ogilla den. Hon åt
på bra tills hon var mätt. Sedan fick hon smaka en liten klunk på en fruktjuice.
Även fast hon tog an sig den så verkade den inte så populär.  Jag smakade på
den med, och jag kan förstå henne, de var inte alls god.

Något annat nytt & kul, för mig och M iaf är att Wrath of the lich king släpps 13 Nov!
Så den helgen ska syrran vara barnvakt åt Ellicka en kväll så vi kan passa på att
lana lite här. Mys mys. Så jag måste powerlevla min mage.

Nu ska jag forsöka sova lite, eller så blir de väl lite tv. Jag har ju tråkigt nog vänt på
dygnet helt, pga av att jag drack för mycket cola en kväll. De är riktigt kiligt.

Kommentarer
Postat av: ' JOSEFIN, mamma till Julia

hon är så fruktansvärt söt :)

2008-09-17 @ 14:50:41
URL: http://wigren89.blogg.se/
Postat av: emelie

haha, jag ser likheten! min dotter liknar mer en tjock buddha d:

2008-09-17 @ 17:45:23
URL: http://zmeu.bilddagboken.se
Postat av: Tovan tycker

Sååå söt min lilla Ellicka är! Jag saknar er så mycket...vi MÅSTE ses mycket snart! Massor med kramar till er

2008-09-17 @ 23:07:20
URL: http://tovan.se
Postat av: GUINEVERE

Hej Anna :)

Jag har så dåligt samvete så jag nästan avlider. Din design ligger ju färdig hos mig och jag har dina inloggningsuppgifter, vill du att jag ska lägga in designen?

Hoppas du och familjen mår bra och du ska veta att jag skäms som en hund :(

Ta hand om dig och hör av dig så ska jag lägga in din färdiga design! :D

2008-09-23 @ 00:23:28
URL: http://bloggingbyguinevere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0