Ett litet inlägg.

Datum:2008-10-31 Tid:00:34:34
Ja uppdateringen av denna bloggen är väl inte direkt som bussarna går från stan.
Egentligen har jag väl all tid i hela världen, men de är ändå väldigt liten. Ellicka
är mer aktiv och social nu, och vaken nästan hela tiden.

Ellicka har hunnit bli 6 månader den 25 Oktober. De firades inte något speciellt.
De var mer en wowkänsla "hon är redan 6 månader!", sedan var de lite
ledsamt också. Tiden har ju gått så sjuktsnabbt sedan hon var nykläckt, om
bara 6 korta månader är hon 1 år och snart vill hon inte veta av oss mer. Flyttar
hemifrån, ränner på stan och bestämmer sjävl vilka kläder och frisyrer hon vill
ha. Men de kanske kommer blir skönt också, vem vet?

Ellicka har även börjat få hår igen, efter hon tappat allt sedan hon föddes.
Så nu är de lite fjun som växer till sig här o där. Ibland ser de literuffsigt ut mitt
på huvudet. Super sött!

Och start har hon även blivit! Börja resa sig upp själv, dock behöver hon ha lite
hjälp med balansen. Men annars är de hennes egna muskler som gör allt jobb!
Hon har även börja sträcka upp sin kropp med armarna och rumpan är påväg
upp också. Snart kryper hon nog! Hon har ju lyckats åla sig lätt framåt eller rulla
omkring på filtarna. Något som även är skitduktig på är åla sig baklänges, varför
vet jag dock inte.

Hon har börjat härmas också. "Hej!" används ofta i vårat hem. Helst 20tusen
gånger om dagen. Och nu börjar hon härmas, dock säger ju inte hej och jag
lovar att hon inte förstå var de menar. Men de är gulligt när man säger hej
och får ett hej-ljud tillbaka och världens största leende!

Galna ungen har även börjat med att skrika något så hystersikt. Dock är hon
inte ledsen, utan mest skriker för hon kan. Så hon kan ligga på golvet, eller sitta
i famnen eller stolen och skrika och slå ej hystersikt. Hon har hela tiden ett leende
att bjuda på efter varje skrikattack. Kul, men tror ändå grannarna bröjar fundera på
vad de är för läskigt monster som skriker galet vid midnatt. Men men, jag & M bara
skrattar.

Ja, de blir ju inte bättre än såhär. Stängda ögon. Glad bebis iaf, hjälper
mig att baka kakor eller lagar mat, Minns inte riktigt, kortet är någon vecka.


Ellicka har börjat sitta med oss på kvällarna. Så nu får vi chans att se alla dom där filmerna
vi skaffat men aldrig sätt. Så vi siter hela familjen i soffan, nära varann och ser på alla
möjliga konstiga filmer. Och så länge Ellicka har en kanin eller groda att käka på och får
skrika glatt ibalnd är hon nöjd. Mysigt!

Måste tipsa om en film vi såg häromdagen. De stod att de var en komedi, men de var mer
en dramkomedi. Ganska bra måste jag säga. Så har ni inget för er en kall höstdag, kolla
då på Lars and the real girl.


Och på den ointressanta fronten gällande Wow så har jag dingat 70 med magen och M
har snart fått upp sin nya druid til 70. Han och John är galenpannor och boostar upp sig
till 70. Nu är det mest förberedelser för Wotlk.

Ne, nu ska jag ta de lungt. Har åkt på någon konstig skit, så känner mig alldels slö och
vilsen i kroppen. Riktigt ilar igenom den. Någon konstig förkyling som får mina muskler
att ha ont. Har dock ingen snuva, känner mig mest bara jätteslö. Så har jag även 3 blåsor
i munnen. Konstigt konstigt.

Kommentarer
Postat av: Anki

haha! värsta earl babyn =P

2008-10-31 @ 07:22:10
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Postat av: Anki

jäkligt bra tips där med utklädnaden förresten...tål att tänkas på =)

2008-10-31 @ 07:23:31
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Postat av: Å

Det ÄR rätt skönt när dom blir större. Tycker jag. =) Fast dom är ju så otroligt roliga runt den åldern där E är nu. Och när dom börjar lära sig gå. Så lyckliga dom ser ut när dom klarar första stegen.

2008-11-01 @ 18:51:32
URL: http://wessand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0