Gårdagens kväll och grannar.

Datum:2008-10-07 Tid:06:44:42

Somnade som en stock vid halv 11 när jag ammade Ellicka igår kväll. Vakna
dock igen vid 2 på natten när Ellicka var hungirg igen och kunde inte somna
om. Blev superpigg på 2 sek, så nu sitter jag här, ett antal timmar senare och
har lite små ångest över hur dager kommer se ut. För jag kommer ju bli
jättetrött såsmåning om, och då kommer de bli ett helvete, och jag kommer
troligtvis däcka av trötthet och vända på dygnet.

Igår på kvällen gick vi ut. Och då såg vi hur stor Ellicka verkligen blivit. Hon får
knappt plats i liggdelen av vagnenn längre. Fötterna slår nästan i längst ner,
och då är huvudet typ längst upp. Ellicka växer för snabbt! Hon är fortfarande
alldeles förlite för sittdelen, så jag vet inte ritkigt hur vi ska göra.

Ellicka fick en ny tugg leksak igår kväll. Hon älskade den och satt och bet på
den. Dock drägglade hon sjukligt, så hela bodyn var plaskblöt. Ingen överdrift.
Byte om till pyjamas och la undan leksaken för en stund. Hon fick mysa lite
med sin gosedjursgris och pappa.

På kvällen när jag lagade mat passade jag på att göra chockladmuffins med
vita och bruna chockladbitar i. Dom var goda, men inga muffins slår dom jag
och M bakade när jag var gravid. När vi hade hur mycket muffins som helst
och bara åt och åt framför tvn och datorn i 2 dagar. Snacka om att man var
hård i magen efter det.

Förresten måste jag bara skriva att jag älskar våran nya lägenheten, MEN
man kan aldrig vara nöjd. Alltid är de något som inte stämmer eller som
man stör sig på. De tar 5 minuter för kallvattnet att komma för vi bor längst
upp. Balkongen är stor, men jag är höjdrädd och vågar inte gå ut på den.
Älskar vårat snetak, men svårt att fåplats med möbler. Man får ALDRIG en
tvätttid för de är så mycket folk som ska tvätta.

Men de som är jobbigast av allt är grannarna. Dom är så högljuda. Lek
och skrik. Ungarna springer så de ritkigt skakar i väggar och golv. Slänger
i dörrar, leker i trapphuset. Ibland när man ammar Ellicka eller ska få henne
att somna så börjar hon lyssna på de och blir störd. Och ibland vaknar hon
till på morgon när dom börjar. För ja, detta börjar tidigt och håller sig ända
tills kvällen. Bruka vara mellan halv 7-22. Så de är ju ändå rimliga tider, men
ett helvete att höra på. Idag vaknade ungarna vid 20 över 6 och då började de
springas där nere och jag kände hur de började skaka i väggar och golv.


Muffinsen. De vita prickarna är inte mögel, även fast de kan se ut så. De är
den vita chockladen. Gott.


Ser lite förvånad ut när kameran åker fram. Tecken på att vi tar alldeles för få
kort på henne! Så som hon har underläppen, insugd i munnen har hon nästan
alltid numera. Vet inte varför, men mycket dreggel blir det.


Kommentarer
Postat av: josefin, mamma till Julia

Åh Ellicka ör bara för söt :)



Ett tips ang vagnen, Julia växte ur sin också innan hon var lagom stor för sittdelen. Men jag tog iallafall bort liften som vi hade ist för liggdel och använde sittdelen ist. Men jag hade sittdelen liggande, inte helt men på jacket efter. Och det funkade perfekt för då halvligger bebisen och det ska inte vara skadligt för ryggen eftersom hon fortfarande ligger ner mer än sitter :)



Testa det för det är ingen fara :)

Ta hand om din fina dotter nu anna, du är en jättebra mamma :)

2008-10-07 @ 14:39:56
URL: http://wigren89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0