Kväll, 30 November 2008.

Datum:2008-11-30 Tid:19:50:06
Ellicka var gnällig och ville inte leka ensam på golvet. Hon har varit extra gnällig de
senaste dagarna. Vet inte om de är för att hennes tänder i överkäken är påväg ut eller
om de kanske är något annat. Men så länge man ger henne lite närhet och upp-
märksamhet brukar de vara ganska okej. Jag var sjuktrött när jag satte mig ner på
filtarna. Så gjorde jag de jag vet att jag inte får göra när jag är sleten, jag la mig ner.
Puffade upp soffkuddarna bakom huvudet och la mig ner och såg på mindre bra tv
och lekte lite med Ellicka. Naturligtvis somnade jag och vakna en 20 minuter senare.
Då låg Ellicka kvar brevid mig coh pillade lite med sin gosedjurs gris och någon
tuggleksak. Ibland är hon för söt. Känner mig dock som en ganska kass morsa som
bara somnar mitt i leken och lämnar Ellicka helt ensam och inte under uppsyn. Hon
skulle kunnat ålat bort sig till trappan eller vält något över sig. Som tur gick ju allt bra.

Lite bilder från tidigare idag. Tråkgit att man inte kan använda blixt.



Nu ska jag och Ellicka se på tv en stund. Snart är de nog dags för henne att sova för
kvällen. Hon är supergnäll och vill inte sitta ensam en liten stund för då går jorden
under.  Erik & Mackan går ju lite senare, så de blir ju bra tv då iaf.

Det känns trist att vara ensam. Och de är läskigt i mörkret. Men de känns ändå lungt
och skönt. Inget bråk, ingen(förutom Ellicka) att ta hänsyn till. Men som sagt, trist. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0