Godnatt eller Godmorgon Sverige?

Datum:2008-11-21 Tid:05:53:38
Klockan är nästan 10 i 6 och Ellicka somnade nyss. De var ritkigt kämpigt dom sista
minuterna innan och väl gick med på att somna. Boven i dramat var blöjan, något som
jag skulle gissat sist. För hennes blöja var bytt 3ggr den senaste timmen. De kom
enmassa småskvättar.  De var när jag vandrade med henne i famnen i hallen, fram
och tillbaka som jag fick för mig att ändå kolla bjlöjan i fall i fall.  Ocvh direkt när jag
bara nuddat blöjan som man kände var större än de ska så somnade Ellicka direkt.
Som om hon märkte att jag fatta vad felet var, så då kunde hon somna gott och veta
att de skulle bli fixat. Dock fick jag göra en supersnabb blöjbytning i hennes säng. 
Var så rädd att hon skulle vakna och vara mer ledsen om jag bar henne till sköt-
bordet, av med kläder, byta blöja, på med kläder, bära till sovrummet, ner i sängen,
på med täcke. Ellicka sov iaf igenom den supersnabba blöjbytet och nu sussar hon
så sött i sin egna säng.

Jag har lite smått ångest över att gå och lägga mig nu eftersom där nästan är, eller
är morgon. Snart är de dags att säga Godmorogn Sverige och möta den kalla dagen.
Men jag kommer vara en totalt värdelös mamma utan sömn. Men de känns pissigt
att vända dygnet, som jag troligtvis kommer göra. M ska ut imorgon med bardoms-
kompisarna, så de kommer ju vara skitjobbigt att tahand om Ellicka om jag inte sovit
på över ett dygn. Så jag får väl bara gå och lägga mig och försöka hoppa upp sisådär
tidigt.

Igår var vi i stan. Vi var tvunga att köpa nya kläder till Ellicka eftersom allt var förlitet.
Så de blev 3 pyjamasar, 2 byxor och 6 bodies. Dock går ju kläder åt jättesnabbt, men
de är ju inte skitbilligt heller. Även fast H&M är underbart och säljer bra saker billigt!
Efter H&M gick vi in en snabbis på sytemet. 2 alkisar(som troligtvis inte var vänner)
började prata med mig om hur fin Ellicka var och de ena berättade att han hade 6
barn. "Men dom är stora nu! Den yngsta är dock bara 8 år." väste den skäggigaste
av dem mot mig och stanken av alkohol bemötte mitt ansikte. Var mest tacka och
föröska le och köra rally med vagnen snabbt där ifrån.
Inne på city direkt där efter kom en kvinna fram och blev alldeles tills sig. Tyckte
hon var så söt och stark och sa alla möjliga gulliga saker i sådan där töntig röst att
människor använder till djur & barn. De är alltid kul med beröm och höra hur fin ens
dotter är. Men man känner sig lite vilse när man står där. Man kan ju inte direkt göra
mer än tacka och se dum ut, för jag kunde ju inte direkt bemöta med att hennes
kundkorg var söt eller att hon såg stark ut i sin stora vinterjacka.

Ne, Godnatt Sverige. Ska hälla i mig lite vatten, stänga ner allt och be till Gud att min
BH ine river sönder mig inatt. Snart måste ammningen döut så jag kan sova fri!

Kommentarer
Postat av: emma.

Hej, jag fick veta nyss att jag råkat kommenterat i din bilddagbok via en kompis bilddagbok, hade inte ens fattat att det var hon som var inloggad då jag skrev. :P Jag frågade om den där "my dad is stronger than your dad" Jag tycker att det är den snyggaste tröjan någonsin och vill jättegärna ha tag på den, har letat massor på blocket, tradera mm. Hon sa nu att hon hade fått svar från dig om att den knappt är använd och att du lät tveksam. Jag tänkte mig inte typ 20:- för den, jag vet inte vad frakten går på men tänkte kanske betala runt 100:- allt som allt? Är frakten på typ 50 så lägger jag självklart på lite, jag kan ju inte betala 50:- för den bara. :P



Självklart förstår jag om du inte vill sälja den så känn dig inte tråkig om du säger nej! (:

2008-11-23 @ 22:44:37
URL: http://lumparfru.blogg.se/
Postat av: tedd

va? :( jag tycker instancerna är hur coola som helst. dom har verkligen lagt ner tid på dom. alla detaljer etc. synd att du tyckr så :(

2008-11-24 @ 07:43:49
URL: http://worldofteddi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0