Ett år sedan!

Datum:2008-11-07 Tid:19:21:11


För exakt ett årsedan var jag & M på vårat andra ultraljud. Helt sjukt att Ellicka
varit så liten, och bara för ett år sedan. Då visste vi inte att de var hon som
låg där inne och simmade. Jag var stensäker på att de var en liten pojk, men
oj så fel man kan ha. Några månader senare kom den envetna lilla fotbollen
ut, och ingen snopp där inte! Idag är hon fortfarande lika enveten som hon
var i magen. Helt sjukt, kan fortfarnde inte fatta, den lilla personen på bilderna
är Ellicka!


Kommentarer
Postat av: Helen

Va fina ultraljudsbilder,hoppas att du tar dig till en frisör snart för de skulle bli kanon på dig =). Allt bra med oss med. Vad ska ni hitta på i helgen? Kram

2008-11-07 @ 20:27:55
URL: http://madeleinesmamma.blogg.se/
Postat av: Fia

ja det kan ju ha varit någon annan.. Hoppas du får en bra helg :) kram

2008-11-08 @ 14:19:07
URL: http://annsofieakesson.blogg.se/
Postat av: emily

Du får fråga precis hur mycket du vill! Sen kanske ja itne svarar men de är en annan sak ;)



Vi har en bra kontakt, en praktisk kontakt. Jag hade aldrig haft någon kontakt med honom om det inte vore för Engla så att vi är "vänner" är att ta i. Vi var unga då vi var tillsammans och ingen av oss är som då. Men vi kommer överens och hjälpsåt. Vad gäller hans nya så tycker jag hon är kanon med Engla och de är det viktiga :)

Är du tillsammans med Es pappa? Eller hur har ni de?

2008-11-08 @ 14:27:03
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: emily

Ja men gud ja, finns massor av skräck exempel. Helt sanslöst vad folk utsätter sina barn för. Man MÅSTE för deras skull, finns liksom inte utrymme för egoism när det kommer till det frågorna. Barnet har rätt till både sin mamma och pappa och kan de inte leva ihop är man skyldig att ha en fungerande relation så barnet får normalitet.

Får ont i magen av sånna människor.



Härligt att ni håller ihop :) Sånt är fantastiskt!

Kram

2008-11-08 @ 14:56:44
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: emily

Jag håller med dig. Men det finns otroligt många fler anledningar att man inte ska välja att bli ungmamma tycker jag.. Nu är jag kanske lit dum som kommer med åsikter om min egen position men du kanske förstår? Jag hade ALDRIG valt att bli mamma så ung som jag var om jag visste va det innebar (som jag vet idag), man är helt enkelt för ego överlag när man är yngre, till och med jag. Man vill göra sitt, hinna med massa saker.. Men självklart så är Engla de bästa som hänt mig men jag skulle vilja ha just henne om 4-5 år.



Det som gör mig störd är sånna unga föräldrar jag ser på nyheterna. Tex igår, en mamma som inte har några pengar, är ensamstående och barnet bli lidande. Vad fan va det för situation att föda in ett barn i? Jag valde att behålla E för att jag VISSTE att jag kunde, jag visste att jag hade råd och stöd. Men hur ego är det inte att skaffa barn lite för att "inte vilja vara själv".. Hjälp vad rörig de blev.. Men hur tänker du kring de här? Tycker de är så intressant, haha, kanske du märker ;)

2008-11-09 @ 10:23:34
URL: http://emslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0