5 Maj.

Datum:2008-05-05 Tid:21:46:18
Jag överlevde första dagen ensam med Ellicka. Men tufft var det!
Jag förstod inte ritkigt vad hon ville jämt, och småskrek gjorde hon ofta. Så jag
kollade blöjan, kollade så hon inte var för varm eller kall. Kollade om hon var
hungrig etc etc. Men ingeting verkde hjälpa. Ibland var hon tyst när hon fick suga
på mitt lillfinger, ibland tystnade hon när jag bar på henne. Ibland sov hon en
liten stund och då passade jag på att försöka vila brevid henne.
Jag gick upp en stund efter M gick till jobbet och höll igång hela dagen enda
tills han kom hem på eftermiddagen. Och då hade jag precis fått henne att
somna, och hon sov en liten stund.
Då var klockan kvart över 5 och jag hade fortfarande inte fått i mig något att
dricka eller äta, för varje gång jag gjorde desperata försöka att lämna henne
när hon somnat började hon gallskrika så hon blev alldeles röd i ansiktet.
Hoppas att de går bättre imorgon.

Imorgon kommer även BVC hit, vid halv 5-5. Ylva från BVC tyckte att de kanske
var lite sent för oss, men de var den enda tiden hon hade att erbjuda.
Jag själv tyckte de var en jättbra tid, för då har M hunnit komma hem från jobbet.
Tydligen har de fötts jättemycket barn nu, så hon hade fullt upp. Stackarn.

Nu ska jag äta chockladpudding och grädde, som jag inte borde. För jag
kommer få så ont i magen och krampa hela natten, men de är de värt, för de
är så gott. Jag & M ska även passa på att börja se på en film innan Ellicka
vaknar för kvällsammning och blöjbyte.

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Vilken söt flicka du har fått :) jag undrar bara hur utalas hennes namn ? väldigt fint,väldigt ovanligt :)

2008-05-06 @ 09:38:33
URL: http://knolli.blogg.se
Postat av: Tovan Tycker

Tänker på er! Du är bäst! Pussa på Ellicka från mig.
Kraaaam

2008-05-06 @ 11:48:34
URL: http://tovan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0