15 Maj.

Datum:2008-05-15 Tid:17:30:10
Inatt satt jag uppe sent igen. Jag hann inte ens gå och lägga mig förens Ellicka
vaknade och var hungirg. Sedan somnade hon inte på 2 timmar igen.
Hon små kräktes flera gånger. Hon bajsade rejält så att de till och med rann ur
blöjan och ner i sängen. Stackars liten, fast hon verkade ändå inte bry sig så
mycket. Hon var väl mest nöjd att hon fått klämma ut allt. Som tur låg hon iaf på
en filt i sängen så jag slapp byta lakan mitt i natten.
Vi somnade när de blivit ljust, och då var de dags för M att gå till jobbet.
Så idag på förmiddagen fram till lunch har vi sovit till och från, jag och Ellicka.
Båda var vråltrötta. Vi vaknade 2ggr av att hon ville ha mat och blöjan bytt, men
somnade om dirket efter igen.

Sedan ringe min syster och sa att hon ville gärna gå ut och gå med Ellicka en
stund, eftersom vädret var så skönt. Visst fick hon de. Då fick tjejen frisk luft,
och jag hann och äta, diska och göra iordning mig i lugn och ro. Eftersom M
jobbar till 18 idag, så var de skönt att få lite gjort, för efter han kommit hem så
skulle klockan vara så mycket.
1½ timma var dom ute tillsammans, och hon hade tydligen inte gjort ett ljud
ifrån sig. Bara sovit hela tiden. Hon vaknade lagom tills dom var hemma för
att få mat. Så efter syrran gått så la vi oss och ammade, sedan somnade hon
på nytt. Helt otroligt att bebisar kan sova så mycket.



Imorgon är de fredag och Ellicka blir 3 veckor. Helt sjukt hur tiden går fort.
Min faster och min lill kusin kommer hit imorgon och hälsar på mig och tjejen.
Efter de ska jag föröska mig på att gå ut en promenad eller något. Skulle vara
skönt för både mig och Ellicka.
På eftermiddagen har vi även äntligen tvätttid. Jätteskönt att få tvätta upp alla
saker Ellicka kissat, bajsat och spytt ner. Vårat badrum där tvättkorgen står har
en mindre mysig odör numera.

image223

Kommentarer
Postat av: Therese

ojojoj, vilket söt liten tös ni har fått. :)

2008-05-15 @ 19:58:36
URL: http://absoluttherese.bilddagboken.se
Postat av: Josefin

haha det där med att bajsa ner sig känner jag igen xD

Meen gud så söt hon är, helt otroligt :)

2008-05-16 @ 00:02:20
URL: http://wigren89.blogg.se
Postat av: Jenny

Hon är ju hur gullig som helst :)

2008-05-16 @ 20:17:07
URL: http://jennystefan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0