13 Maj.

Datum:2008-05-13 Tid:18:33:58
Igår fick jag äntligen träffa Hanna! Blev väldigt glad och blev lite piggare på
kvällen. Inte för att de var sådär superlänge vi träffades, men den/de timmar
hon var här var verkligen guld värt. Var jätteskönt att få ta sig ur lägenheten
och sätta sig på muren utanför huset och bara få höra vad som händer
utanför våran lägenhet. Hoppas jag får träffa Hanna snart igen.

Dagen har varit hel okej med Ellicka. Tog ett bra tag innan vi kunde ta oss
från sovrummet till vardagsrummet eftersom hon skrek hela tiden om hon
inte fick ligga nära mig och sova. Varje gång jag föröskte resa på mig för
att gå på toa eller hämta något att dricka vaknade hon till och skrek som en
stucken gris. Vid 1 tiden lyckades jag med att få ner henne i vagnen efter
hon somnat och jag lyckades hålla henne sövd så jag fick någon timma att
slappa framför datorn med något ät och drickbart.
Sedan vaknade lilltjejen av att hon bajsade och då var de bara att byta
blöja och börja om på nytt. Men hon var inte glad nu på eftermiddagen
efter de alls. Hon skrek och jag fattade inte vad hon menade. Jag gjorde
allt som de skulle kunna vara, men ingeting hjälpte. Föröskte ge henne
napp, men då gallskrek hon ännu mer. (Hon vägrar ta nappen, någon som
vet hur man kan göra för att hon ska ta den?)
Hon somnade iaf en stund innan M kom hem, och vaknade ungefär direkt
när M kom inaför dörren. Gallskrek över att hon vaknade för hon skulle
bajsa. Stackars liten, hon verkar bli helt förkrossad varjegång hon ska
bajsa. Beror väl på att hennes tarmar är omogna eller att trycket blir för
starkt.

Nu ska jag och M iaf passa på att äta när lill tjejen sover.
Sedna skulle far & Eva komma förbi snabbt och lämna lite tvätt som dom
varit snälla att tvätta åt oss.
Idga går även ännu ett mjölkpaket ut, så M får dricka o'boy om han vill.

Kommentarer
Postat av: Sara

Väldigt kul att läsa din blogg, dock hittade jag inte förrän några veckor innan din förlossning men mycket mycket spännande att få höra om vad som sker i er vardag :)

2008-05-13 @ 19:55:24
URL: http://SaraNyquist.blogg.se
Postat av: Josefin

Haha det där med närkontakt känner jag allt igen xD Tyvärr så måste jag säga att det är lite jobbigt samtidigt som det är underbart :) Ta vara på egentiden, den är jätteviktig :) Nu efter två månader har julia prcis börjat sova ensam inne i vår säng på kvällarna, men man måste ligga hos henne tills hon somnat, sötnosen :)

hehe, tack så mkt. Ganksa så nöjd med de bilden. Ooh,. jag vill se mer bilder på din sötnos.
Ta hand om er, du är jätteduktig. Du kalarar dt här galant :)

2008-05-14 @ 00:09:56
URL: http://wigren89.blogg.se
Postat av: Frida

Fick veta att jag var gravid med Viggo i vecka 5 ungefär :) Så inte särskilt sent, med andra ord :)

Hoppas allt är bra med er!!

2008-05-14 @ 14:15:50
URL: http://sommarfluga.blogspot.com
Postat av: clara

jag passar en tvåmånaders bebis på nätterna och han har också lite problem med att ta nappen (även fast han vill det, kan vara svårt att sluta gallskrika när man väl satt igång)
jag brukar muta in den och sen lite försiktigt ta den upp och ner, nästan massera den försiktigt
han tar alltid nappen då och blir lugn och glad igen :)
funkar jämt!

2008-05-14 @ 17:43:50
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Tack så mycket!
Ojdå, men då är lillan fortfarande jätteliten ju! Men det är nog en omväxling att få första barnet, minss att Alice var nästintill ett kolikbarn första året. Men nu är allt lungt och harmoniskt. Rutienr och vanor är A och O.

2008-05-14 @ 20:21:44
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0