Vart gick våren?

Datum:2008-03-06 Tid:11:22:08
Jag ville verkligen ha vår nu. Jag hoppas verkligen att de inte skulle komma
någon snö, eftersom de inte gjort de under jultiden. Jag trodde faktiskt nästan
också på att nu skulle de inte vara något kallt och dåligt väder längre, nu är
våren på G. Då kunde de kanske vara fint vänder när M fyller 23 nästa vecka.
Vara varmt och skönt ute när bebis kommer i April.

Men jag har tappat hoppet helt. Igår när vi skulle äta kvällsmat ser ju hur det
yr omkring snöflingor åt alla håll. När vi senare skulle släcka lampan efter
kvällens film så såg vi att snön lagt sig som ett tjockt vitt täcke.
Jag vaknade som vanligt inatt av att jag behövde kissa. Då hör jag hur det
smattrar på rutan. Så jag tittar ut och ser hur de spöregnar.
Jag blir så less på detta. Jag vill ha vår och värme. Jag vill kunna sitta ute i
parken eller på ett café innan bebisen kommer. Bara en sista gång som vi
alltid gör annars. Men det är nog för mycket att hoppas på.

Nu ska jag försöka hitta något att äta. Men jag tror inte jag kommer lyckas med
det, för jag har inte handlat. Något som jag MÅSTE göra idag, annars kommer
jag, M & bebisen att svälta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0