Söndag.

Datum:2008-03-16 Tid:19:24:25
Idag har de verkligen varit en slö söndag. Vi sov länge, väcktes av ett telefon-
samtal M fick. Vi gick upp och åt kladdkakan som var över sedan inatt till
frukost. En gemensam dusch som gjorde att mina fötter svullnade upp och
gjorde vädligt ont. Så efter låg vi mest i sängen och pillade på varandras fötter
och ben och gjorde desperata försökt på ordlekar(eftersom betapet var nere
under förmiddagen, och engelska betapet var jättesvårt och inget roligt alls).
Namnleken slutade med att M gav upp, för de finns tydlige inte mycket namn på
bokstaven N. Sedan försökte vi väl hitta på egna ordlekar. T:ex att jag sa ett
ord så skulle M säga motsattsen eller en synonym. De blev för svårt.
Så då föröskte vi på oss någon ordlek om allt som finns utomhus, men de blev
också svårt och spårade ut i något som kan anses vara rastistisk. Tur för oss
att min pappa ringde och avbröt och att M's pappa kom på besök.

Jag åkte ut med far & Eva en sväng. Vi köpte nappflaska, termometer, badbalja,
blöjor, nappar, lakan och krämer till Skruttens ankomst. Så nu kan egentligen
Skrutten komma när han/hon vill. För nu är de bara lite småplock till mig som
behövs, och kanske köpa lite mer av de vi redan har. Gick även ut från butiken
men en ganska stor påse påskgodis. (Något som jag suttit ätit ur nu efter vi åt
mat, och jag kan säga att jag ångrar mig, mår riktigt illa och känner mig jäst.)
Måste även säga till min lycka har Coop börjat sälja Liptons iste i pulverform
igen, så jag köpte glatt med mig en påse med persikosmak hem. Dock har jag
ställt undan varenda tillbringare vi har, så de blev inget iste idag.

Just nu sitter jag & M och spelare betapet(som vanligt). M spelar In Flames nya
platta, något som jag inte är så entusiastisk över. Men vafan, någon gång ska
han väl få spela musik hemma. Jag går ju aldrig ut, så han kan ju inte göra som
jag gör, spela när han är på jobbet.
Egentligen vill jag gå och sova nu, men jag vet att jag kommer bara vakna vid
midnatt och vara superpigg, medans M kommer sova som vanligt. Så jag får
försöka hålla mig vaken i några timmar till.
Detta har varit en väldigt lugn helg. Men nuförtiden är alla helger lugna. Skönt.

Kommentarer
Postat av: Jessi

snygg blogg!

2008-03-16 @ 19:38:40
URL: http://jessi91.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0