Skärtorsdag.

Datum:2008-03-20 Tid:14:45:14
Fick brev idag om att jag skulle betala tillbaka ett studiebidrag till försäkrings-
kassan. Eftersom som min lärare skrev ut mig från skolan i November utan
att ens bry sig om att näman något till mig, så hade jag inte en anning om att
pengarna jag fick då egentligen inte tillhörde mig. Så jag brukade dom som
jag annars gjorde för mina pengar.. Hyra, mat etc. Men eftersom min post har
krånglat sedan jag flyttade från Hässleholmen har jag inte fått reda på de förens
idag. Dock fick jag med en blankett som jag ska fylla i varför jag tycker att jag
inte ska behöva betala tillbaka pengarna. De är ju bra att jag iaf får de erbjudandet.
Jag och far pusslade ihop ett lite snyggt svarsbrev hemma hos honom idag.

Väl hemma hos far fick jag även träffa på min lilla kisse. Saga verkade ha de
bra där. Hon hade nu gått ner i vikt och så inte lika hängig ut under magen.
Antagligen eftersom hon har ett helt hus att springa i, och inte bara 2 rum.
Men hon har blivit en ritktig liten morrhoppa mot Rudolf. Stackarn som knappt
kan gå pga av sin vikt och ålder har inte de lätt. Under den timman jag var hemma
hos far hann hon hoppa på kattstackaren ett antal gånger som föll ner på golvet
utan att kunna försvara sig. Dom bråkade ju inte, men hon leker inte snällt.
Rudolf hade tappat lite hårtussar här och där efter Sagas lekande. Som tur kan
Rudolf iaf få in rediga slag mot henne, så att hon kryper undan en stund och förstår
att den gamla tjockisen är den som styr i huset.
(Lägger in en bild på tjockis Rudolf och Saga i somras. Taget den 11 Juli i Espevik.)



Jag & Far passade även på att åka till Coop och handla inför helgen. Egentligen
skulle jag och M handla idag efter han jobbat. Men far påminde mig om att de är
ju faktiskt påsk, så de kommer vara ett helvete att handla ikväll. Speciellt när man
inte har en sådan där käck scaner så man slipper ställa sig i kö. Så istället var far
snäll nog att handla med mig nu efter lunch. Och då kunde jag plocka på mig lite
extra eftersom jag fick skjuts hem med varorna. T:ex köpte jag en säck med 5kg
potatis, något jag och M aldrig kunnat göra annars. Jag köpte dubbelt av de mesta
och plockade småsaker som egetligen inte var nödvändigt att ta än på ett tag, med
då slipper vi släppa hem de en annan gång.
Far föröskte få mig att köpa alla möjlig påskmat som Lax, Ägg eller ingridienser
så jag kunde göra en påsktårta. Men var inte direkt på humör för något av de. Istället
blev de 2 krukor med påskliljor. Dock fanns de ännu inga blommor, så de ser mer
ut som otroligt tjockt och yvigt gräs. Men blommorna kommer nog snart, hoppas jag.

Nu ska jag äta äpple och kanske lägga mig i sängen och se lite Gilmore Girls.
Känner mig lite konstig. När vi var på Coop hade jag förvärkar hela tiden och fick
som vanligt panik att vattnet skulle gå. De liksom till och från små tickande hack-
ningar i underlivet, och jag bad till Gud att vattnet inte skulle gå när jag hade ljusgrå
mjukisbyxer på mig. Bebis får gärna komma idag, h*n är mer än välkommen, men
jag vill nog helst vara hemma när något sådant händer. Inte inne på Coop för 10000
andra människor som alla kommer tro att jag är ovanlgit svettig eller har svårt för att
hålla tätt.
Så vila nu, och så kommer jag hoppas på bebis snart. (Jag vet att jag gnäller som
någon som har gått över BF datumet med 3 veckor, även fast jag faktiskt har 3 veckor
kvar till BF.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0