Jag klagar vidare.

Datum:2008-03-04 Tid:13:43:44
Såklart fanns de ingen ledig tvätttid idag, imorgon eller i övermorgon. Det finns aldrig
någon ledig tvätttid längre. Ända sedan de lesbiskaparet flyttade in så finns de aldrig
någon ledigtid. Och de är kvinnorna som tycker att jag och M tar får stor plats i detta
hyreshuset(ändå har vi inte ens våra cyklar och barnvagn nere i cykelförådet för att de
är för trångt, de står istället i våran lägenhet). Men dom flyttade in hit och saker
började hända. Som t:ex dom bokar upp heldagar i tvättstugan och tvättar samma
jävla kläder varje gång dom gör det. Men om vi tvättar en eftermiddag så är vi ivägen.
Jag fick hursom bokad en tid om några dagar, en halv dag. Irriterade, efetrsom vi
knappt har några rena kläder nu. Och vi måste tvätta gardinerna till sovrummet och
våra andra uppsättningar av påslakan till oss. Och snart skulle jag också väldigt gärna
tvätta upp kläderna och påslakanen till skrutten, så att jag kan fixa klart allt innan jag
når v.36. 2 veckor dit.

Igår blev det inget dammsugande och inget diskade. Ingen äppelpaj. Ingeting.
Idag har jag iaf diskat allt och hoppas på att jag ska få upp lite energi så jag kan
dammsuga lägenheten. Men alla elutag som fungerar sitter på så konstiga ställen, att
de är riktigt svårt att komma fram med magen. Man är inte så vig längre.
Men jag är trött på att ha ångest för att jag inte dammsugit, så jag får försöka göra det.
Äppelpaj kommer de nog iaf bli ikväll, efter M kommer hem från jobbet, besök hos hans
mor och sedan hos hans vän Gurra.

Det känns verkligen som jag har träningsverk ändå från ryggslutet ner till knäna.
Måste väl vara foglossningen som spökar igång rejält nu. Jag känner mig som ett nyfött
föl när jag stapplar omkring mellan rummen i lägenheten. Balansen och benstöder är
som borta. Och har jag stått upp för länge så skakar benen som om jag sprungit 10 mil.

Jag känner av själv hur jag bara klagar och klagar. Har dåligt samvete för det. Men att
vara gravid är riktigt riktigt jobbigt. Men jag kom på något idag som jag inte tänkt på
förut. Nu när jag är gravid har jag ju ingen mens, och de är något jag är riktigt tacksam
över. Och så fort bebisen ploppat ut så lär jag ju tvingas boxas med de problemen igen.

Nu ska jag titta på 7th heaven(den enda saken jag faktiskt gör varjedag), och önska att
de var lite lite varmare i solen som man kunde suttit ute och druckigt te. Men de är inte
så roligt ensam. Önskar att grannarna ställer ut sina utemöbler snart i trägården så
man kan sitta där och mysa med myggen.

image162
Bild från i somras på M's vän Robert och M på våran baksida. Bilden är snodd från Emelie.
(Hoppas de var okej Emelie.)

Kommentarer
Postat av: Pauline

Tacak för din kommentar! Jaaaa man har ju glömt bort hur liten hon verkligen var! Man blir ju helt tokig när man tittar på sånt där. Eller ja, man blir ju helt tokig fortfarande bara man tittar på henne (: Men ändå. En alldeles nykläckt

2008-03-04 @ 19:12:46
URL: http://www.sofiapauline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0