Torsdagen den 12 Juni 2008.

Datum:2008-06-12 Tid:21:33:53
Jag hinner nästan aldrig med att blogga längre. Riktigt tråkigt. Ellicka har kommit
in i en gnäll period och vill bara bli buren på hela tiden och vägrar att sova. Så hur
trött hon än är vägrar hon att somna. Utan ska bara bli buren på olika sätt och man
får absolut aldrig stanna till, för då blir de tråkigt. Man får aldrig sätta sig ner en
sekund för att vila benen, då blir de tråkigt. Och varjegång de blir tråkigt så måste
Ellicka skrika så att hon bli illröd och man som mamma tror att hennes lungor ska
gå sönder. Nu förtiden är de endast några minter per dygn som hon är lugn och
glad. När hon tar sin ammningpaus och ligger och jollrar och ler. Dom minterna är
guld värda och de är dom minuterna man måste tänka på varje gång de är som
värst. Dom gångerna hon skriker i timmar på nätterna och man vandrar omrking i
lägenheten och tror att man ska svimma för man är så trött.

Vi var hos BVC igår och gjorde allt man ska göra. Hon var 58cm lång och vägde
5,1 kg. Hon har blivit en riktigt liten tjockis. Men sköterskan tyckte att de bara var bra
och att Ellicka såg väldigt frisk & glad ut. Men hon förstod att jag tycker att de kan
kännas jobbigt och tungt ibland eftersom hon märkte av direkt att Ellicka är en bär-
bebis som gnäller så fort hon får ligga ner. Och eftersom M jobbar 7-18 eller längre
varjedag så blir de riktigt jobbigt att vara själv med henne i såpass många timmar.
Jag fick även fylla i ett test angående förlossningsdepretion. Tydligen låg jag precis
på gränsen, och sköterskan erbjöd mig att gå till en psykolog. Men jag tackade nej
till de eftersom jag inte känner mig deprimerad och jag hade egentligen inte höga
poäng nog(enligt testet) för att ha en svår deprition. Jag tycker ändå de är väldigt bra
och är tacksam över att sköterskan faktiskt tar sig såpass mycket tid på att kolla hur
jag mår.

Jag ska föröska ta lite kort på Ellicka. De blir aldrig av. Jag tänker på de flera gånger
om dagen, men ändå lyckas de bara glida ur huvudet på mig.
Jag har formaterat om min dator med. Och tråkigt nog missförstod M mig när han
skulle spara och skicka över bilder till sin dator, så nu har jag inga bilder kvar från
graviditeten eller några bilder på Ellicka. Bara dom få bilderna på Ellicka som jag
skickat över till M. Känns rikigt tråkigt faktiskt. Blir lite ledsen av de. Så de ända
bilderna jag har från graviditeten ligger uppe i bloggen. Men alla dom andra jag inte
la upp finns ju inte längre kvar.

Nu när Ellicka sover skulle jag vilja passa på att spela lite wow och dricka en kopp
te. Men de känns inte kul, Blizzard har kontroll över mitt account nu i ett tag framöver
eftersom jag haft problem med att folk tagit mitt account. Jag har fått tillbaka mitt
account från Blizzard, men jag eftersom dom har mig under uppsyn kan jag inte
spela med addons, och de suger. När man har blivit van att spela på ett visst sätt
och de inte längre går så blir de nästan tråkigt.
Ja, jag är en wownörd. Men vissa spelar fotboll, spelar golf, dansar eller går på bio.
Mitt intresse är att spela wow, och de är väl ändå inget fel med det.

Kommentarer
Postat av: tedd

neeej, vad tråkigt det med bilderna :( sånt som man inte kan få tillbaka liksom. fan vad trist. tur att du har en del bilder kvar iallfall!

2008-06-14 @ 03:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0