Bal, bajs & Söndasmorgon.

Datum:2008-06-01 Tid:05:39:17
Nu sitter jag återigen uppe när solen börjat lysa. Jag har hällt i mig mängder av cola,
så de beror troligtvis på de. Eller att jag sov under eftermiddagen. Eller så kanske de
beror på båda sakerna, vem vet, de är hur som iaf inte viktigt. Helgen har varit lugn till
och från. Ellicka har varit lite smågnällig, på kvällarna. Speciellt denna kvällen, små-
skrek helatiden. Man blir galen och såklart ledsen över att man känner sig frustrerad.
Ellicka hade inte bajsat på några dagar, något som gjorde mig & M oroliga. Man kände
sig nästan själv hård i magen både igår och förrgår bara för Ellicka inte lyckats klämma
ut nåogt. Men nu inatt när hon låg på min mage så såg man hur blev alldeles illröd i
ansiktet, hela kroppen spändes till och så kom en stror prutt följt av de efterlängtade
bajset. Tror att vi alla 3 kände en stor lättnad som satt i rummet, men de var nog bara
jag & Ellicka som kände lukten från saken som gav oss lättnaden.

I fredags lyckades jag smita ut själv en stund. Hanna & Teddina hade bal och jag ville
naturligtvis komma och se dem i sinaklänningar och ta lite kort. Var verkligen jätteskönt
att gå ut, även fast jag hade ångest. Ellicka var inte alls på humör och skrek ganska bra
timman innan jag skulle gå. Fick henne lungn en kvart innan jag gick, men preci när
jag började ta på mig skorna och la ner kameran i väskan som började hon skrika igen.
Kände mig riktigt usel som gick ifrån min lilla tös, och kände mig elak mot M som skulle
behöva sitta ensam med henne om hon bara skulle skrika. Jag vet ju själv vilket jävla
helvete de är fysikt & pyskiskt att bara gå omkring med henne när hon bara skriker och
skriker, ingeting hjälper.
Hur som stängde jag iaf igen ytterdörren och skriket kring halv 7 för att gå ner till stan.
Jag kom ner och träffade Hanns familj och precis när jag anlänt kom Hanna med
hennes baldejt. Och måste säga att hon var superfin! Sedan smög vi efter för att fånga
henne på kort, och lyckligtvis fångade jag även Teddina på kort. Såklart var Teddina
jättefin också! Jag blev så glad av att se hur fina dom var och för att få träffa dem.
Jag var speciellt imponerad av att deras mammor sytt klänningarna åt dem, de skulle
jag aldrig kunna göra åt Ellicka. (Om hon vill ha en hemmasydd klännings när de är
dags för hennes bal är de antingen hon eller M som får sy den.) Dom fick en fin dag att
ha balen på, dock vädligt varm. Jag stod i klänning och tights men svettades nästan
ihjäl. Så stackars alla killar & tjejer som var uppklädda i stora balklänningar och kos-
tymer. En under att inte alla teknister ramla ihop av värmeslag.
Jag lämnade dem efter någon timma och några kort. Träffade Paaso & Sebastian
och köpte godis & cola till M, och kom sedan hem vid 20:00. Då hade tydligen stackars
Ellicka nästan skriktigt hela tiden. Hon hade antagligen magknip pga av att hon inte
bajsat eller så.

Sedan kan jag medela att även fast jag gått ner 14kg så kommer jag fan inte i mina
gamla jeans. Jag gjorde ett desperat försök i fredags. Dom kom upp för låren, men
sista biten när jag skulle dra över dem lite högre över höfterna och för att knäppa tog
de stopp. Så nu ligger dom bara överst i garderoben och retar mig varjegång jag går
in i sovrummet. Elakt.



Lite bilder från balen. Första är på hur glad Teddina blir när jag kommer till hennes
bal och hennes dejt.  Andra på Hanna med dejt.  Tredje är på Hanna med hennes
lillebror Espen. Fjärde på Hanna & Corren. Sista en gruppbild på Hanna, Teddina &
deras gentelman callers.

Kommentarer
Postat av: ' CAROLIN

måste säga att eran tjej är jätte fin, har inte vart här på ett tag o det var roligt o se henne vaken på bilderna :) jätte söt är hon! :D kramar till er

2008-06-01 @ 11:34:01
URL: http://leobus.blogg.se
Postat av: Anonym

en smart grej och välbeprövad är om bebisen inte bajsat på några dagar, ta tempern
rupma, alltså inte mäta temp. uatn mest för att då är det en reflex som säger tryck och vipps kommer bajset. Rekkomenderas för bajs-gnälliga bebisar!

2008-06-01 @ 18:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0