Läkarbokning & ledsen Skrutt.

Datum:2008-07-24 Tid:14:26:24
Jag hade tur. Ringde till vårdcentralen efter att både M & far tyckte att de var dags
för olika anledingar. Kvinnan jag snackade med sa att jag hade tur eftersom dom
precis fått en avbokning imorgon klockan 9 till ett läkarebesökt. Alltså inte en jour-
besök för folk med halsfluss, brytna tår och urinvägsinfektioner. Så hon sa att då
skulle dom undersöka lite norgrannare och lite närmare. Alltså blir det inget kissa
i en burk och gå hem.

Dels ska dom kolla upp sväljningsvårigheterna, kolla så de verkligen inte är något
där som gör att jag har sådana problem med det. Om de är psykikt eller fysikt.
Sedan har jag fått 2 leverfläckar på benen som börjat se lite skumma ut, den ena
har börja växa till sig på både bredden & längden. När jag berättade de för pappa
i telefon tidigare skulle han föröska låta lugn, men man hörde allt hur han blev
orolig och tyckte att jag skulle kolla upp de genast. Men de kan jag ju förstå,
eftersom mamma hade delvis hudcancer när hon dog.

Idag började dagen med Ellicka bra. Jag var naturligtvis skittrött eftersom jag
somnade lite innan M gick till jobbet. Så efter 3-4 timmars sömn startades dagen
med Gilmore girls och mysa med Ellicka. Men desto mer tiden gick började hon
bli gnällig. Ville inte alls ligga ensam och pilla lite på sina kläder, ha händerna i
munnen eller bara titta lite. Utan hon skulle verkligen vara så tätt inpå mig hela
tiden. Och sedan började hon med dom där panikartade skriket jag avskyr för man
känner sig så kass. Så antagligen var de väl lite blandade känslor från Ellicka.
Var nog varmt och jobbigt, hon var säkert trött + att hon är troligtvis hård i magen
igen eftersom hon inte klämt ut något direkt på några dagar igen. Tycker riktigt synd
om henne som alltid lyckas bli hår i magen när de är lite varmt ute.

Egentligen skulle jag & M gå och handla när han slutar, men om stackars Ellicka
fortfarande gnäller och grinar får vi vänta tills senare i kväll eller imorgon.
Egentligen måste vi handla idag, för jag sitter ju nu och äter flingor och mjölk. Dock
insåg jag när jag kommit igenom halva tallriken att mjölken gick ut igår. Kändes
inte så lockande att forsätta äta eller hälla ner en skvätt i te't.
Så nu sitter jag här och petar i min mat, lyssnar på Alizée(inte direkt min musiksmak
annars, och jag förstår heller ingen franska). Snart vaknar nog Ellicka igen och
behöver mys och kärlek. Tycker riktigt synd om henne när hon alltid ska behöva ha
så ont.


Tänk att Skrutten har varit såhär liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0