2 Juli.

Datum:2008-07-02 Tid:07:57:33
De senaste dagarna har jag själv levt i en egen liten värld. Jag har fått någon jävla
förkylning, men otroligt nog så har Ellicka inte blivit smittad. Jag har suttit med en
rejäl huvudvärk, rinnande näsa och nysit hela tiden, medans lilltjejen bara legat
brevid och skrattat. Såklart ville jag inte att hon ska bli sjuk, jag blev mest förvånad
att hon inte blev de, eftersom alla säger hela tiden att småbarn blir sjuka hela tiden
av ingenting.

Jag har iaf inte gjort något speciellt de senaste dagarna. Mest varit små ledsen för
jag varit så trött och förkyld, men ändå har jag suttit uppe varje natt och spelat wow.
Jag kunde aldirg slita mig, de var så härligt att få göra något för mig själv när väl
Ellicka sov. Även fast jag vet att jag inte gjorde mig själv en tjänst att sitta uppe hela
nätterna tills M gick och jobbade, sov någon timma för att sedan gå upp och tahand
om Ellicka tills de blev midnatt för att sedan sitta och spela igen. Så igår dygnade jag
för att försöka få tillbaka min dygnrythm. Jag kämpade mig uppe till halv 11-11 igår
med hjälp att M, cola & Wow. Dock halvdäckade jag varjegång jag ammade Elllicka,
och jag kände mig nästan full under hela kvällen för att kroppen var så trött.  Men de
gjorde ändå susen, jag stensomnade så fort jag la mig och sov till kvart över 6.
Vaknade bara en gång vid 4 för att mata Ellicka, men somnade snabbt om igen.
Så idag när M gick till jobbet så var jag pigg som en lärka, satte på tv och låg och
drog mig till klockan 7 för att sedan sätta mig här en stund. Jag får ju passa på när
Ellicka inte ännu har vaknat för dagen.

Ellicka är hyperaktiv annars. Hon vill verkligen inte sitta still eller vara tyst. Helt ska
hon hela tiden stå eller hoppa. Och när hon börjar bli trött så ska hon ändå inte ligga
ner, utan vill sitta upp någon knä eller mot några kuddar i sängen. Så kan hon ligga
där och mysa, samtidigt som hon förösker envist trycka in båda sina händer i munnen.
Ännu har hon inte lyckats med att få in båda två.
Hon hatar fortfarande att ligga på mage, de är enbart korta stunder som hon gör det.
Nu har hon börjat rulla runt varje gång man lägger henne på mage, enveten som hon
är. Så lägger hon sig på sidan, gör ett desperat föröskt med att få händerna i munnen
samtidigt som hon söker ögonkonakt, gör världens största leende och jollrar lite.
Hon kan verkligen vara jättemysig. Han verkligen viljat filma eller takort på henne, men
eftersom laddaren till våran kamera är helt försvunnen sedan helgen i Varberg så har
jag inte kunnat de, och jag har verkligen ångest över det. Jag köpte ju kameran för att
Ellicka inte skulle ha samma problem som mig när hon blev äldre, utan att hon faktsikt
skulle ha bebisbilder på sig själv. Men de verkar ju inte bli av eftersom jag råkade
radera bort alla från hennes första 2 månader, och inte har någon kamera nu att ta nya
med. Usch, verkligen jättehemskt.

Vi flyttar in i våran nya lägenhet den 1 Augusti, så då kommer vi iaf bo där när jag fyller
19. VI fick chansen att flytta in redan i mitten av Juli, men de skulle bli alldeles för saftig
för oss att betala 2 hyror samma månad, så vi får helt enkelt stå ut att bo här på detta
skitstället 2 veckor till.
Jag kan även meddela att jag inte inbillat mig när jag tyckt hört folk springa i huset på
nätterna då jag föröskt sova. Tydligen är de någon som brytit sig in och snott saker.
Bla våra underkläder & städsaker!? Sedan har grannes moped blivit sönder slagen
och andra saker hon flyttat på sig och försvunnit. Troligvis är de någon som bott här
förut som har kvar nycklen och springer in och ut bäst han/hon vill. Så nu är jag riktigt
rädd att vara ensam hemma, för att killen som bodde här i våran lägenheten innan
M's mamma hade tydligen någon störning i huvudet. Gjorde tydligen enmassa läskiga
och konstiga saker. Här vågar man verkligen inte bo med Ellicka!

Sedan hoppas jag att våran älskade Tovan blir frisk snart, för jag saknar henne och vill
gärna att Ellicka ska få chansen att träffa en av dom mest fantastiska människorna som
finns. Krya på dig Tovan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0