BVC & första sprutan.

Datum:2008-07-29 Tid:15:10:56
Kom nyss hem med Ellicka från BVC och hennes 3mån kontroll. Sköterskan sa att hon
hade blivit riktigt stor sedan sist, och det tycker jag verkligen stämmer.
Ellicka vägde 6390g var 63cm lång och huvudomfånget låg på 40cm. Dock tror jag nog
att hon mätte fel på Ellickas längd med någon cm, för hon får fortfarande plats i sina
62kläder.

Jag passade även på att fråga om de är normalt att dom är så tjocka och har så mycket
(många) dubbelhaka(or). Och de var det tydligen, fick svaret: "Hon är ju lika lång
som hon är tjock."
, så det var tydligen bra?

Hon fick även sin första vaccionation idag. Ellicka gallskrek. Sköterskan bad mig hålla
ögonkontakt med Ellicka och prata med henne, men de gick ju inte. Så fort hon kom
när stängde Ellicka ögonen & gallskrek. Jag tror inte hon knappt hörde mig och de där
med ögonkontakten är jag 100% säker på att de inte blev något med.

Ellicka är även lite tidigt i med att upptäcka skillnad på människor etc. Hon har kommit
in i den åldern när dom(barn alltså) blir ledsna eller skriker när dom kommer till någon
annan än mamma/pappa. Tydligen brukar dom var lite äldre än Ellicka när dom kommer
i den perioden. Hur mycket äldre vet jag dock inte.

Sen när vi gick hem gallskrek Ellicka hela vägen hem. Jag fick stanna ibland och ta upp
henne så hon kunde lugna sig, men direkt när hon fick lägga sig i vagnen igen skrek
hon som en srucken gris. Folk tittade konstig på mig på vägen hem, och de kändes
verkligen som om du tänkte hemska tankar om min mammaroll. Men vad ska jag göra?
Bara stå kvar i skogen med Ellicka i några timmar, eller låta henne skrika några minuter
så vi kommer hem snabbare?

Kommentarer
Postat av: Tovan tycker

Hej världen bästa!

Jag avskyr när man sticker mina bebisungar...klarar det inte...det får alltid prinsen sköta. Själv sitter jag hemma och gråter under tiden. Du är så otroligt duktig och underbar mamma till lilla Ellicka! Det är så härligt att se er. Ni är världens sötaste lilla familj! Tänker på er. Vi måste träffas snart igen! Kram

2008-07-29 @ 16:43:23
URL: http://tovan.se
Postat av: ' JOSEFIN, mamma till Julia

usch vad jobbigt för er, Julia var två månader när hon kom in i den perioden. Så istort ssätt är det bara jag som duger & så håller hon fortfarande på. Det kan räcka med att någon främmande kollar på henne så sätter hon igång och lipar hystriskt. Helt ofattbart. Min bvc tant sa att barn tyr sig mer mellan 2-4 månader så enligt min bvc är det helt normalt i denna ålder. Den återkommer även runt ett år.. Men aha.



Ooh då är Ellicka större än Julia nu :) Sist Julia mätte sig var hon 61 cm och vägde typ 6225 eller ngt :) Vill se mer bilder på ellicka :D

2008-07-29 @ 18:45:28
URL: http://wigren89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0