12 Januari.

Datum:2008-01-12 Tid:18:18:09
Klockan halv 8 i morses började de banka rejält på tomten brevid vårat hyrehus.
Grannarna har alltså seriöst börjat med att byta ut fönster i deras hus, halv 8 på
en lördags morgon. Jag förstår om någon hade gjort de en vardag, men inte en
lördag. När nästan alla runt omkring sover. Tur för mig som legat vaken sen halv
7, så jag gick ändå upp när dom började. Men jag tycker de är dåligstil mot
alla andra grannar runt omrking.

Började dagen med en rejäl frukost. Och de händer inte ofta. Jag har aldrig varit
förtjust i frukost, men idag kurrade de till rejält i magen och jag var sugen på ost
och juice och andra frukostsaker. Så en lung frukost framför Gilmore girls med
katte brevid som tiggde mjölk från flingorna.

Efter frukost fick jag en enrgikick, och hade riktigt tråkigt, så jag beslutade mig för
att tvätta. Inte för att de verkar vara något som är roligt, klockan 9 en lördag, men
jag hade ju inte något bättre för mig. Och min mammakläder började verkligen
taslut i graderoben. Dock har grannarna varit igång idag igen och jävlats med oss.
Dom gillar verkligen inte oss. För varje gång de står 'Markus' på tvättschemat, och
våra kläder hänger på tork, så är de någon som stänger av torkmaskinen.
Så våra kläder torkar aldrig. De blir ritkigt kallt nere i tvättstugan, och våra kläder
börjar mer lukta konstigt och stelna till innan vi väl kan få dom torkade.

Något annat som vi stör oss på är att grannarna, åter igen, varit inne i vårat föråd
och rotat. Flyttade omrking på mina kläder, och rotat i kassar och dylikt. Sist dom
varit inne hade dom snott enmassa städartiklar, och flyttat omkring i en låda fylld
men hygienartiklar från min förralägenhet. Min lampor låg på golvet, trasiga.
Och jag förstår verkligen varför jag & M blir så utsatta för detta, för vi verkar vara
dom enda som har problemen. Men vi har aldrig några fester, vi kollar inte på
tv högljutt. VI har nästan aldrig folk här överhuvudtaget. Och musik spelar vi inte.
Grannarna här kommer förbi ett mysterium.

Något som är jobbig är att jag börjat få problem med vatten i kroppen. Svullna fötter
och händer, som riktigt skriker av smärta. Jag kan inte stå, eller sitta för länge.
Och att hitta en sov/sittställning som inte gör ont, de är näst intill omöjligt.
Förstår inte hur jag ska stå ut med dessa smärtot i 13 veckor till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0