Sjuk?

Datum:2008-02-28 Tid:14:26:39
Idag har jag sovit länge också. Får nästan ångest av att jag gör det. Men när man
inte kan sova på nätterna, så får jag försöka bli lite utvilad när det går.
Idag, preics som igår, mår jag skit. Huvudvärk, känns som om ögonen ska ploppa
ut på mig. Jag känner mig allmänt seg och slö i kroppen som om jag haft feber
i dagar. Jag blir så irriterad för jag känner mig i sådant underläge. Att inte kunna
ha kontroll över sin egna kripp är hemskt. Jag vill bara känna mig frisk och ha ork.
Vila går inte, för de är jobbigt att ligga ner, och så känner mig hur huvudet pulserar.
Kolla på TV, som annars är vädligt avslappnande funkar inte heller, för ögonen
hänger inte riktigt med. Så kan jag inte se texten alltid, för jag ser grumligt till och från.
Så känner jag mig allmänt svullen i ben & armar. Och mina kinder känns tjocka.

Pratade med en barnmorska i telefon igår kväll om mina problem. Men jag fick intrycket
att så fort jag berättade min personnr så tappade hon respekten för mig helt. Jag fick
inte ens berätta mina problem och ställa frågorna innan hon bara sa "Ta 2 alvedon
och
ring din BM imorgon om de inte släppt". Jag som nästan aldrig äter sådant,
utan förösker hålla mig till dricka vatten och vila när jag mår dåligt kunde aldrig ta de där
alvedonen igår. Eftersom vi inte hade några kvar hemma. Ska försöka fixa mig lite
sådant idag, och hoppas att jag kan sova bättre inatt.
Blev sur på barnmorskan att hon var så respektlös. När jag frågade om de var konstigt
att vara svullen i ansiktet fick jag frågan: "Har du gråtit?", och de hade jag inte.
"Nehe, vad konstigt då", var hennes svar.
Och kommentaren: "Är du en sådan som sitter hemma och läser på internet
och tror du har allt?"
Den värmde ju inte direkt heller. Jag kommer nog dra mig för
att ringa till förlossningen igen. Kände mig så dum igår efter samtalet att jag inte kunde
mer än lägga mig och gråta i sängen. M blev riktigt sur på barnmorskan jag pratat med.

Idag ska jag & M gå coh se på en lägenhet. En 2a på Druvefors. Vi får väl se hur de blir
med det. Hoppas att den är fin, och om den är fin, att vi får den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0