26 februari. Spöregn.

Datum:2008-02-26 Tid:12:59:44
Så var jag nyss hemkommen från ett av de årliga besöken hos tandläkaren.
Kanske inte är de roligaste att göra. Men oj så glad jag blir varje gång jag får
höra att jag faktiskt ännu inte fått ett enda hål. Dock skulle jag gärna byta ut alla
mina tänder, så jag slipper se ut som en muterad häst kanin.
Hur som fick jag dom undersöka. Han såg att mitt tandkött var lite blödigt, men
de visste vi ju båda att de beror på graviditetshormornerna. Jag fick även gjuta
mina tänder, så jag äntligen kan få en nya skena. Har ju tuggat sönder den jag
har nu. Dock hoppade vi över rötgen idag eftersom jag var gravid. Något som
jag får komma och göra när skrutten kommit ut. Men jag får komma tillbaka redan
om 2 veckor och hämta ut min skena. Jätteskönt, ingen mer huvudvärk!

Fick faktiskt slösa 25kr på buss hem. Var så fruktansvärt svimfärdig efter jag
legat i deras stol i en halvtimma. Sedan spöregnar de ju verkligen med idag, så
att ta bussen hem var väl ganska skönt. Men på bussen var den jobbigt pojke
i ungefär 4års åldern som skrev (ingen överdrift) allt vad hans lungor klarade av.
Folk hoppade av tidigare bara för slippa höra det. Mamman fick inte tyst på honom.
De var faktiskt en lättnad att hoppa ut i spöregnet istället för sitta kvar där inne och
få lock för öronen.
Satt och tänkte hela tiden: "Så får våran unge inte vara, ångest om de gör så".
Men jag kan ju lova att alla barn gör så någongång iaf. Hoppas vi får tyst på våran.

Just nu sitter jag som vanligt och dricker te. Är fruktansvärt trött, fick alldeles för
lite sömn inatt. Men jag får inte sova förens M kommer hem. Stackar var helt slut
igår. Och de förstår jag. Gå på lager från 7-21 kan inte vara någon höjdare.
Dock blev vi rejält sura på varan igår kväll och jag tänkte egentligen sova hela natten
på soffan. Men de var inte bekvämt efter ett tag. Och när jag började få kramper
i benen och svårt att andas för bebisen låg konstigt smög jag mitt tillbaka in i
sovrummet.

På lördag förmiddag ser de äntligen ut att bege sig av till IKEA och köpa spjälsängen.
Känns skönt att få de gjort. Då är de bara småplocket kvar sedan. Som blöjor, krämer,
temp och andra saker en bebis kan behöva.
Ikväll ska vi försöka få upp gardinstängerna hemma igen. Far var här igår, men väggen
var som potatismjöl, så vad vi än försökte så ramlade dom ur. Så de blir nog lim ikväll.


Sängen vi ska köpa på IKEA. M vill ha den i trä, och jag vill nog helst ha den i vitt.
Får se vilken de blir. Men eftersom jag valt de flesta kläderna och sådant, så kan
jag väll tänka mig att låta M få bestämma vilken säng den ska ha. Haha, snällt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0