14 Februari - Alla hjärtans dag.

Datum:2008-02-14 Tid:10:37:09
Somnade sent i morses på Mäs bröst, inte något som längre hör till det
vanliga. Men mysigt var det. Kände mig mindre rädd, eftersom jag blev
så fruktansvärt täppt i näsan inatt efter vi sett på Mulan.
Vaknade vid 9 och kunde verkligen inte somna om. Såg att de var blod
på lakanet vid mitt huvud, dock inte mycket. Men mycket nog för att se att
jag är blodigt förkyld. Inget roligt, hoppas det går över snart. Hatar blod.

Lägenhetsjakten för mig M fortsätter. Dock utan någon lycka. Ringde till
någon tjej idag som skulle hyra ut sin 3a snarast. Men hon visste inte om
den fan kvar och bad mig ringa företaget som ägde lägenheten.
Dom sa att dom inte gav ut sådan information via telefon, utan jag var
tvungen att kolla på nätet. Det suger. Vi vill verkligen ha en ny lägenhet nu.

Just nu gör jag frukost. Juice, flingor & mjölk, te, multivitamin tablett och
gurksmörgåsar. Grannarsas fina katt strosar omkring på tomten.
En katt jag inte förstår att dom låter gå ut helt själv. Den är så fin att nästan
jag vill sno den. Men tror inte Saga hade uppskattat att jag skaffat en ny
katt. Inte för jag tror Saga kommer komma tillbaka till mig och M.
Något som gör M lycklig, men mig riktigt ledsen. M tycker jag är töntig,
men jag älskar faktiskt Saga. Ingen berättar sådant, hur mycket du kommer
älska ditt husdjur om du skaffar ett. Och att de känns som jorden går under
när du är ifrån det.

Idag blir det städa. Kanske till och med orkar med en liten promenad. Det är
ju sol ute. Och det är inte ofta jag sett den det senaste.
Dessutom behöver vi nya dvdskivor, eftersom jag användt upp alla för att
bränna ut 3e säsongen av Greys Anatomy. Ångest. Jag är både dyr i drift
och olaglig. Trodde aldrig jag skulle sjunka så lågt att jag ladade hem serier
och brände ut. Ritkigt ångest. Jag får helt enkelt köpa på mig rejält med
serieboxar den dagen vi har mycket pengar. Och det lär ju dröja.


Saga förra April, efter hon streleriserat sig.
Stackarn förstod inte att man kan gå framlänges även fast man har krage.
Så hon hoppade omkring baklänges i någon timma innan vi fick försöka
lära henne att man kan gå även fast man har krage. Något jag hoppas hon
aldrig behöver igen.

Kommentarer
Postat av: Guinevere

Jag vet hur det är att älska ett husdjur :)
Skulle aldrig kunna byta min hund mot nåt. De har alltid en speciell plats i hjärtat :)
Ha en mysig alla hjärtans dag vännen!

2008-02-14 @ 11:42:26
URL: http://bloggingbyguinevere.blogg.se
Postat av: Helle

Hehe, det kommer jag ihåg när vi gjorde på vår katt. Hon blev helt vimmelkantig av tratten stackarn ;)

2008-02-15 @ 08:32:06
URL: http://hellebulle.blogg.se
Postat av: c'

"Stackarn förstod inte att man kan gå framlänges även fast man har krage.
Så hon hoppade omkring baklänges"
haha men gud så klockrent:P vill träffa katten saga igen även om vi inte kommer bäst överens ;)

2008-02-15 @ 17:11:07
URL: http://corneliaericsson.blogg.,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0