17 December.

Datum:2008-12-17 Tid:17:36:20
Idag var vi på BVC och mätte och vägde Ellicka. Nu minns jag inte hur mycket hon hade
lagt på sig eller växt, för hennes BVC-bok ligger i väskan. Men hon vägde nästan 8kg nu
iaf och var 70cm lång. Jag var lite orolig att hon gått ner enmassa nu eftersom vi försöker
ge henne vanlig mat så mycket vi kan. Men icke, så de var skönt. Vi snacka lite om Ellies
förstoppningsproblem med, och de var bara att fortsätta som vi gjort. Ge katrinplommon-
pure, ammning & extra vatten. Ellicka lyckades bajsa en liten skvätt igår kväll och la en
redig bajsbomb nu i eftermiddags. Jag hörde inte att hon bajsa, utan kände bara hur de
luktade förjävligt i hela lägenheten. Jag fatta inte vad de kom ifrån, förens Ellicka kom
krypandes hur glad som helst. De var jättemycket bajs! Tur var väl det.

M's kusin Johan från Australien ringde och sa att han var i Borås för dagen, så han och
M var och fika nu på eftermiddagen. Själv sjönt jag falskt för Ellicka och dammsög och
diskade. Sedan fick Ellicka sig en liten eftermiddags lur medans jag drack te och faktiskt
passade på att spela lite Wow. Har inte blivit mycket Wow på senaste.

Nu ikväll hade vi tänkt att ta en sväng till Ullared på Gurra & Malle. Men eftersom bristen
på barnvakt är stor fick de tyvär skita sig. Vi kanske kan göra de imorgon, vi får se.
Så istället sitter vi och degar lite. Just nu lagar jag mat, köttbullar, potatismos med lin-
gon och gräddsås. Gottigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0