När orken tagit slut.

Datum:2008-12-26 Tid:13:52:52
Jag blir galen!
Kvart i 4 inatt somnade Ellicka efter gallskrikit i 45 minuter. Och lite mindre än 2 timmar
senare vakna hon igen för att krångla och somna om en halvtimma senare. Och så höll de
på ända tills vi gick upp. Sova en liten stund, vakna för att grina, slåss eller tutta.
Och de har inte varit bättre sedan vi gått upp. Om jag inte bär runt på henne i lägenheten
så gallskriker hon så hon blir alldeles röd och tårarna sprutar och jag håller på att dö.
Jag orkar verkligen inte mer. Dagar som denna så pallar man inte, fast man måste ändå.
Jag älskar Ellicka, men jag hatar när de är såhär. Jag blir galen, jag är så trött, orkar inte
mera nu!

Jag nämnde inte heller att Ellicka var så arg inatt för hon inte fick som hon ville att lite i
3 så sprattla & sparka hon så att hon rev ner ett glas som boktsavligt talat gick i 1000
bitar. Och klockan 3 på natten kändes de inte lägligt att dammsuga och även fast de hade
varit lägligt hade de inte gått eftersom dammsugar "påsen" är full. Och man måste skruva
upp den eftersom de är en behållare i plast = jag har varken ork eller tid för det.
Så de blev inte mycket mer än sätta en gallskrikande unge i gåstolen och försöka förhand
plocka upp alla stora och små bitar. Jag skar mig på en skärva och bara en lampa i taket
fungerar så allt vara bara bajs. Imorses när jag kom upp såg jag hur mycket glaskärvor
som var missade, så då fick man börjra om att städa undan där.

Just nu står Ellicka och skriker och biter mig i benet för hon vill bli buren. Bortskämd. Men
de funkar ju inte att jag springer med henne hela tiden. NU börjar hon bli stor nog, så att
behöva vara i mammas famn 24/7 är inte längre något alternativ. 

Fyfan vad jag är trött och hjärnan är som lera.

Kommentarer
Postat av: josefin, mamma till julia

sådär har julia med hållt på den senaste tiden, riktigt jobbigt. Jag har även varit tvungen att ligga hos henne tills hon somnar vilket kan ta ruskigt lång tid. Så jag började med fem minuters metoden igår, meningen är att hon ska somna ensam och börja sova i sin säng. jag vägrar ha henne vaken hela kvällarna och halva nätterna liksom. Igår funkade det jättebra, hon skrek i 45 minuter innan hon somnade. Då sov hon hela natten i sin säng, utan att vakna en enda gång. Annars så vaknar hon efter 30 minuter och är vaken halva natten. Men iaf, så jag hoppas att hon fortsätter sova på kvällarna och nätterna nu.



Julia blir också hysterisk och förbannad om inte jag bär runt på henne hela dagarna, men det funkar ju faktiskt inte att göra det. Dom måste kunna leka själva. Jag försöker få julia att leka själv, inte för att det går så bra. Men hon måste lära sig. Du är jätteduktig med ellicka :)



Förresten sover hon med er eller i egen säng? Om hon sover med er, börja lägg henne i sin säng och testa fem minuters metoden. Den är jättebra & ska funka :)

2008-12-27 @ 13:34:29
URL: http://wigren89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0