Jag gillar inte soc!

Datum:2008-12-16 Tid:12:47:16
Vafan. Om vi ska få ekonomisktstöd av soc, som vi väntat på läääänge nu så tvingar dom
mig att ta ut min föräldrapenning 7 dagar i veckan istället för 5. Jag måste slösa all min
föräldrapenning bara för att vi ska få hjälp som vi är skyldiga att få. Jag blir så in i helvete
arg! Tänk om Ellicka inte får dagisplats när hon är 1, då står ju vi där utan någon föräldra-
penning, så man bara får stå hemma med Ellicka utan inkomst alls.
Vet inte ritkigt vad jag ska ta mig till, är så irriterad att jag har lust att riva sönder något.

Kommentarer
Postat av: Frida

Sitter i samma båt som dig, och det fullkomligt suger :(

Jag hade planer på att börja plugga i januari-09 och därmed ta studielån... Icke sa nicke, det är HÖSTTERMINEN man fyller 20 år som gäller för studielån och det finns INGA undantag. stor suck



Något att trösta sig med är i alla fall att du får försörjningsstöd även när din fp gått ut, skillnaden är bara att du måste stå inskriven hos AMS. Å andra sidan, ska du kunna ta ett jobb så måste du ju ha dagisplats till Ellicka :) Så förhoppningsvis löser det sig!

2008-12-16 @ 20:33:29
URL: http://fridutten.blogspot.com
Postat av: Kalle

Tycker det är märkligt att du klagar så på soc. Att de vill att du tar ut hela föräldrapenningen beror säkert på att du inte har någon inkomst från ett jobb.



Var istället tacksam för den hjälp du får, hur skulle sin situation sett ut ifall du varit amerikansk medborgare exempelvis? Var istället glad att det finns människor på soc som bryr sig och ställer upp. Så är det inte överallt!



Lycka till!







2008-12-29 @ 10:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0