Onsdag.

Datum:2008-04-09 Tid:14:14:35
Jag låg länge och drog mig idag. Jag ville verkligen inte gå upp. Hade jag inte
varit så förbannat hungirg hade jag nog inte gått upp heller. Är inte alls på humör.
Jag har bara ont överallt. Mina händer och ben är svullna. Den här jävla huvud-
värken försvinner inte, den går bara i vågot. Antingen har jag lite huvudvärk eller
så har jag mycket. Sedan får inte Skrutten plats länge, så om h*n rör sig så är
de jätteplågsamt. Atningen blir jag helt yr och får inget syre, eller så mår jag illa
för h*n trycker på magsäcken.
Känner mig så dålig att jag klagar, för egentligen har jag en ganska smärtfri
graviditet, men ändå är de så fruktansvärt jobbigt. Jag orkar ingeting.
Bestämde mig idag för att inte ha dåligt samvete över att jag inte vill träffa någon
mer än M. För de är jobbigt att bara ta sig runt hemma i lägenheten, och de är
jobbigt att vara trevligt mit M. Så jag tänkte inte tvinga på mig kläder jag egentligen
inte får plats i, ta mig ut och försöka vara trevligt. Ingen idé, för jag kommer inte
tycka de är roligt, och personerna jag träffar kommer nog inte trivas i mitt sällskap.

Igår var jag faktiskt ute en sväng. Jag & M gick till Coop och handlade, något som
var jobbigt, men ändå skönt att jag har vairt ute. När vi kom hem bakade vi en vit
kladdkaka. Och vi som är vana vid att trycka i oss en halv kladdkaka annars hade
lite problem när vi skulle äta denna. Vi tog ungefär 1/6 del var av den vita kakan.
M lyckades få i sig allt. Jag fick i mig ungefär hälften av min bit. Den var vädligt god,
men så otroligt mäktig. De sista tuggorna var verkligen så jag kämpade mig i.
Idag när jag öppnade kylskåpet såg jag att kakan runnit ut över formen, så nu är
den tillbaka där vi började. De är en evighets kaka, för de fyller ju på sig själv.
Vi slipper iaf köpa godis eller baka dom närmaste dagarna.

Jag har även dingat 70 med paladinen nu. Känner mig stolt.

Nu är de 9 dagar kvar till Skrutten är beräknad. Jag tycker att h*n ska komma nu,
när M ändå inte jobbar. För då slipper han ju ta ledigt från jobbet när vi är på BB
Sedan hade de varit mysigt att få sin kropp tillbaka och få ha Skrutten i famnen.
Men de verkar ju som att bebis inte tänker komma ut innan sitt BF datum, så jag
får vänta.

Nu blir de dusch & The Smtihs. Sedan när M kommer hem från sin grabbpromenad
blir de antagligen vit kladdkaka och Wow.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Grattis till 70-paladinen! =)

2008-04-09 @ 15:35:32
URL: http://lilleplutt.blogg.se
Postat av: Cecilia

Haha det är så härligt att läsa ditt graviditetsgnäll så man känner sig lite mänsklig. Drar nästan lite på munnen och minns exakt hur det var. Alla andra gravid-bloggar skriver nästan ingenting om hur jobbigt det är.

2008-04-09 @ 16:38:43
Postat av: Nathalie

Hoppas du inte har det allt för jobbigt ! Kan du inte lägga ut receptet på den vita kladdkakan ? det lät ju hur gott som helst :)

2008-04-10 @ 09:22:12
URL: http://knolli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0