Jobbigt idag.

Datum:2008-04-15 Tid:20:55:15
Idag har de varit en sådan där onödig jobbig dag. Vaknade vädligt sent, tror
allt klockan var kvart över 2 när jag kom utstaplandes i vardagsrummet.
Ett samtal till far, frukost som bestod av en kopp te och rostade mackor med
marmelad eller hallonsylt. M höll mig sällskap vid köksbordet och solen lyste
utanför.
Jag duschade snabbt och när jag kom ut såg mina fötter ut som 2 gigantiska
korvar. Dom hade blivit rejält svullna av de varma vattnet. Efter duschen blev de
hårplattning och Gilmore Girls. När jag väl var klar med allt var klockan redan
halv 6. En hel dag och inget speciellt alltså.

Annars har jag mest varit ledsen och sur. De kliar i hela kroppen. De kliar i
benen, de kliar i händerna. Det kliar i magen, de kliar i huvudet. Jag vill inte
riktigt sitta still även fast de är en plåga att röra på sig. Jag vill bara gråta och
jag vill bara skrika. Jag håller på att bli galen. De är 3 dagar kvar till BF med
bebisen verkar inte vilja komma ut och jag orkar inte mer. Jag känner mig skit
kass, men de gör jag verkligen inte. Önskar att de fanns någon liten knapp jag
kunde trycka på så öppnades magen och Skrutten hoppade ut.

Sedan, sepcielt efter förra veckans avsnitt av Barnmorskorna har jag för första
gånget fått ångest och panik över att föda barn. Jag vill inte. Jag vill längre inte
göra de. Jag är rädd att de inte kommer gå, jag är rädd över hur ont de kommer
att göra. Jag är rädd för bebisen fastnar och skadas på vägen ut. Jag är rädd
för att bli snittad, jag är rädd att jag inte kommer bli snittat. Jag är rädd för att
jag helt plötsligt kommer få en allergisk reaktion mot någon av smärtlindringen
och dör. Jag är rädd för att jag inte vågar ta någon smärtlindring och därför dör.
Usch jag är bara väldigt rädd och blir lite skakig av att tänka på att jag ska föda
barn. Jag fattar inte varför den rädslan ska komma nu?
Kunde inte Skrutten passa på att komma för 3 veckor sedan när jag hade den
där känslan i kroppen att barnfödande gör ont med de komemr gå bra. Nu är
jag inte alls längre säker på att de kommer gå bra. Jag är så jävla rädd.

Nu är jag trött och funderar på att snart gå och sova för dagen. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det gör ont och det kommer att gå bra. Ta det så lugnt du kan.

2008-04-15 @ 21:58:17
URL: http://wessand.blogg.se
Postat av: elin

det är SÅ vanligt att man är rädd inför förlossningen, men jag lovar att det kommer gå jättebra!
det är så himla häftigt att föda barn :)

2008-04-16 @ 00:06:23
URL: http://discoemix.blogspot.com
Postat av: Therese

Ja det gör ont!Men var intee orolig det är det mest underbara man kan göra lääängtar så tills jag få ha ont igen och sedan landar belöning på bröstet och man känner bara lycka!
Många kramar, Therese

2008-04-16 @ 12:48:33
URL: http://familjelivet.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0