Fredag och vecka 39.

Datum:2008-04-04 Tid:11:54:53
Nu har jag nyss kommit hem från BM Åsa. Allt såg bra ut. Magen hade inte växt
något sedan förra veckan, men de berode på att Skrutten är nästan helt fixerad.
Så magen hade sjunkit en bit sa hon. Och de tycker jag att den har. Den trycker
på och de känns som magen ska spricka under navlen. Besöket hos BM Åsa tog
bara 10 minuter. Men de är ändå bra att få allt uppkollat. Då vet jag att Skrutten
mår bra. Något som Skrutten inte gillade var när hon skulle känna om h*n var
fixerad. För då började h*n sparka rejält, något som min BM verkade roas av.


Bilder på magen idag. V.39(38+0). Härliga zebra bristningar jag börjar få.
Och dom kliar som bara den. Ritkigt svårt att inte klia.

Nu ska jag byta om och börja röja lite hemma. M's vän Micke kommer hit i
helgen igen för att lana. Elakt om stackarn ska behöva sova bland dammråttor.
Förhoppningsvis blir de nya grafikkortet isatt idag. Om inte får jag fortsätta sitta
med mitt dåliga grafikkort. Jag ska iaf ge mig fan på att dinga 70 med paladinen
i helgen. De finns inga ursäkter längre för att inte har en 70 char. (Vilken Wow
nörd jag börjar bli igen.)
Skrutten verkar inte planera att titta ut i helgen. Men vem vet, detta kanske är
min sista barnfira helg på flera flera år framöver... Läskigt. Idag är de 14 dagar
kvar till BF, helt otroligt.


Vecka 39:




Du kan känna dig tung och trött och ha kraftiga förvärkar
. Livmoderhalsen
mognar
för förlossningen. Livmodern tar nu upp all plats i bäckenet och en
stor del av buken. Den trycker mot bröstkorgen, och det kan hända att du känner
dig riktigt besvärad av graviditeten nu
. Har du blivit rödflammig i ansiktet, så
beror det på att hjärtat och blodomloppet arbetar hårdare än någonsin med.
Förmodligen börjar din vikt plana ut och vissa kvinnor går till och med ned i vikt
den sista veckan före förlossningen. Oroar du dig för något! - Vad som helst, så
ta upp saken när du är på kontroll hos din barnmorska.


Barnet väger nu ca 3,5 kg och är omkring 37 cm långt från huvud till stjärt.
Fostervätskan förnyas var tredje timme och det mesta av lanugohåret har fallit av
när födseln nu är nära. Barnet sväljer hårstråna tillsammans med andra
utsöndringar och allt hamnar i matsmältningsapparaten. Det kommer ut som
barnbeck vid första tarmtömningen. I lungorna ökar produktionen av ytaktivt medel
ytterligare, samt lungmognaden. Navelsträngen är omkring 51cm lång och är
ungefär lika lång som ditt barn från topp till tå.
Nu kan det vara svårt att märka
barnets alla rörelser.

image193

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tycker inte att det finns mycket fint här heller ch längtar till sommaren när man kan handla nytt till både sig själv och bebis.
Vilken rund och fin mage du har!

2008-04-04 @ 14:14:46
URL: http://perfectbynature.blogg.se
Postat av: josefin

klart vi har, bosses glassbar har typ sveriges godaste glass :p haha. Ooh, snart kommer er bebis, när som helst .) Hur känns det angånde förlossningen och så? Nervös? Jag finns om du behöver prata, eller om du undrar någonting :)

Julia lade sig i helt fixerat läge redan i vecka 31, Nästan hlt säker på att det var då ;)

2008-04-04 @ 19:28:27
Postat av: Frida

Vilken underbart mysig mage du har!! Den är verkligen superfin!

Och ang. bristningarna... Ja, dom kliar utav bara helskotta :S Jag hade lika mycket bristningar som du har nu när jag var i vecka 29 ungefär, och då kliade dom som värst. Ju mer bristningar jag fick, desto lindrigare blev klådan... Lite omvänt va? ;)

2008-04-05 @ 00:50:51
URL: http://sommarfluga.blogspot.com
Postat av: Linnea

Vilken fin mage du har!
Va kul att spela paladin, jag har fastnat i ngt mage-mönster :P men det är jag det =)

2008-04-06 @ 15:19:43
URL: http://lilleplutt.blogg.se
Postat av: emily

Är bebben utkommen ännu? Blir ju super nyfiken när du inte bloggat på några dagar :)

2008-04-06 @ 20:22:56
URL: http://emslo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0