19 Oktober.

Datum:2007-10-19 Tid:13:38:09
Bild från 1 April när vi hade en kubb och öl drickar dag. Jag ser så keff ut, haha.



Nu sitter jag här och lyssnar på Miss Lis nya album. Bra, men jag tycker alla hennes
är bra. I bakrunden hör jag Gilmore Girls. Eftersom jag kan ungefär varenda scen
behöver jag inte mer än höra dialogen för att se scenen i mitt huvud.
Något som dock stör mig vädligt mycket är att i ett avsnitt i säsong 4 gör dom en
ganska stor deal av att Lorelai sagt Cul-de-sacs som plural åt Cul-de-sac när
det egentligen är Culs-de-sac- Men vafan betyder de, jag har ingen anning.
Det gör min vansinig.

Annars idag har jag spruning omkring halv stan under 1½ timma.
Banken, skatteverket, Ab Bostäder och Försäkringskassan. Massa papper som ska
fixas och skickas in. Dock blev de inget fixat med mitt sjukintyg, så jag får inga pengar.

Jag lyckades, för andra dagen i rad förstöra min lunch.
Jag envisas alltid med att göra pulvermoset först, så det hinner kallna tills fiksen är klar.
Men jag är dryg och sätter plattan på 5, och går sedan och sätter mig framför tv.
Och när jag börjar känna att det luktar bränt kadaver i köket så kommer jag på fisken,
som är svart på ena sidan, och alldeles beige på andra. Dock har jag inteså mycket mer
val än att tugga i mig mina fiskpinnar och det kalla moset. Men det är lite oroväckande
när inte ens katten(som äter allt)inte ens vågar att ta sig en tugga.

Ikväll väntar helvetet på oss. Klockan 6 kommer en bil och hämtar mig och Markus.
Och vi ska, för första gången, ha middag med pappa. Jag, far & Markus i mitt barndomshem.
Det känns jättetungt, och rä ritkigt irriterande att Markus är så postivt inställt med middagen.
Och här sitter med gåshud på bara av tanken.
Jag får feaka en öroninflammation och låtsas att jag inte kan prata eller höra något,
och mest ligga plågandes framför brasan och gosa med den tjocka katten Rudolf istället.
Så får männen sköta sitt.




1. Gräslig bild på mig och Rudolf. Han är stor och tung, stackars 12kg katt.
2. Rudolf och min katt Saga. 3. Rudolf slöar. 4.Saga busar med mig och mattan.
Alla kort är tagna den 11 Juli i år när jag var nere över dagen i stugan för att lämna Saga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0