Kent.

Datum:2007-12-07 Tid:16:14:13
Nu är vi tillbaka från Lund. Orkar inte skriva så mycket egentligen, för jag
är jättetrött. Vill bara rinna ner i sängen och se en film, men väntar på M.
Jag har riktigt ont i ryggen och allt efter de senaste dygnets 8 h tåg resande.
Vårann vandrarhem var bland de minsta jag sett, sjukt trånga utrymmen.
Vi har levt på Pressbyrån mat och Burger King, men det var det värt.

Konserten med Kent var jättebra. Jag vet knappt vad jag ska skriva, vart
jag ska börja någonstans. Men även fast vi stod långt bak så var de underbart.
Bland de bästa var nog när dom spelade 'Musik non stop' och verkligen alla
började dansa. Men de var vädligt fint när dom spela 'Kevlarsjäl', och varje
själ i rummet ställde sig och sjöng med i de blåa ljuset. Och Jockes lilla
tal innan låten gjorde att stämningen ännu bättre. Låten 'Generation Ex'
var bra med, men det var faktiskt nästan alla låtar.
Synd bara att de var så fruktansvärt varmt där inne, så man ville nästan
att de skulla ta slut så man fick andas, men annars var de bara bra.

Men bäst var nog ändå allra sista låten, 'Mannen i den via hatten' när Jocke
sjunger versen i slutet, de var oslagbart:

"Jag hatar sångerna jag har skrivit.
Jag hatar allt jag nånsin sagt.
Och jag hatar den jag har blivit.
När jag trott att jag haft makt.
Jag hatar klyschorna jag spridit.
Och sång och dans och sprit.
Man kanske borde ta sitt liv nu.
Men jag trivs ju så bra i min svit."

image49

Kommentarer
Postat av: Em

du är den bästa... tack för de här dagarna!! det var riktigt fint!

2007-12-07 @ 22:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0