5 December.

Datum:2007-12-05 Tid:16:03:23
Imorgon ska jag och älskade Emelie äntligen åka ner till lund och se Kent.
Det var den 27 Juli när jag var förkrossad för att jag inte lyckats få några biljetter,
jag som väntat i år på att åter igen få se Kent. Som kommer min sköna dam,
Emelie och berättar att hon lyckats roffa åt sig de 2 sista till Kent i Lund de 6e Dec,
och att jag får åka med henne. Jag blir överlycklig. Vi ska se Kent, så får jag
åka och uppleva det med Emelie, det kan inte bli bättre.
Men det känns som saker försöker stoppa mig, så att detta inte skulle kunna gå.

1. Jag bokade tågbiljetter till Lund i lördags. Jag valde att biljetterna skulle postas
hem, så jag skulle slippa tänka på att hinna hämta ut dom innan. Jag & Em gjorde
så när vi skulle till Borlänge i somras, och de funkade bra.
Men jag fick aldrig mina biljetter, jag har fortfarande inte fått dom.
Och det står att de ska ta 2 vardagar för biljetterna att komma fram, men det har
dom inte. Efter mycket panik och äntligen ett funnet nr till SJs kundtjänst ringde
jag dit och fick prata med en Malin. Hon berättade att hon ser att mina biljetter
blivit iväg skickade i söndags, och tyckte de var konstigt att dom inte kommit fram.
Men hon bokade iaf om biljetterna, gav mig en ny liten rolig kod och sa att jag skulle
få hämta ut mina tågbiljetter KOSTADSFRITT(viktigt för mig), imorgon innan tåget går.
Eftersom jag redan betalat för mina biljetter, och faktiskt betalat extra för att få dom
hemskickade så tänker jag fan inte betala ett öre mer till SJ.

2. Min kropp vill pajja ihop totalt. Antagligen har kroppen bestämt sig för att restas med
mig. Jag märker att jag har dåliga järnvärden för jag känner mig helt matt jämt.
BM sa ju att de blir så när man får dåliga järnvärden, så jag måste leta upp med järn-
tabletter och ta någon. Jag hatar att ta dom, mår alltid sjukt illa när jag gör det.
Sen har jag val ätit för dåligt med vitaminer eftersom jag är så trött. Så jag får väl börja
med att ta en vitamintablett varje dag med. Och eftersom jag fått sådant fruktansvärt
sockersug nu när jag är gravid så får jag föröska hitta andra saker än vaniljhjärtan och
kinapuffar att trycka i mig. Exempelivis fruktsallad, de kan väl vara ett nyttigare alternativ?
Eller att köpa morötter, gurka och paperika och doppa i en dip, de känns också nyttigare.
Jag vill ju inte proppa i mig saker som är allt för onyttiga för bebisen.

3. Min sömn har börjat krångla igen. Jag sover något så fruktansvärt dåligt och de känns
fruktansvärt tungt att inte kunna sova ordentligt, och sedan vara vaken en hel dag utan vila,
för att sedan gå och få världens kick när man ser Kent.
Men vad ska jag göra? Detta känns som min sista chans att göra något för mig innan den
lilla kommer ut, och jag tänker inte låta min dåliga sömn förstöra det för mig.
Jag måste helt enkelt trycka i mig något jag blir trött av innan jag ska somna inatt, så jag
slipper somna direkt när vi anlender till Lund.

Nej, nu ska jag försöka hitta min sovsäck, dricka en kopp te(istället för colan jag blivit så
fruktansvärt beroende av) och sedan packa inför imorgon. M kommer hem närsom
och jag vill gärna kunna umgås med honom ivkäll, eftersom jag ska vara borta en natt
från honom. Låter kanske löjligt, men nu känns de jättetungt att inte kunna sova med honom,
men de har blivit som en vanesak.
Men vafan, imorgon får jag träffa Emelie som jag inte sett på evigehter och se Kent,
det ska bli en riktigt höjdare!

image48

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0