Rosa bandet.

Datum:2010-10-17 Tid:20:00:08
Oktober månad. Kampens månad. Då vi alla andra, som kanske inte annars tänker
speciellt mycket på cancer, får en yttligare chans att stödja forskningen.
Under oktober blir de helt plötsligt mycket lättare att på alla möjliga sätt skänka pengar
till Rosa bandet. Jag har under så många andra år, glömt att köpa något eller ens skänka
den minsta kronan jag har, och tycker därför i år att de var dags att ändra på det.

Jag köpte årets rosa band för ett par veckor sedan. Ellicka är mycket sotis på det och
står ofta och hoppar och skriker att hon vill ha ett likadant. Jag funderar på köpa ett till
henne, så även hon får bidra med en slant. Men låta en 2 åring gå med en nål i jackan
känns inte lämpligt.

Bara igår när jag var och handlande på Ica Maxi i Borås, så kom jag över båda en rosa
bandet tårta och Twinings te som skänkte dirket pengar till detta. Om man går runt och
luskar lite, så hittar man faktiskt lite varor här och där som skänker en slant eller två.
Om man inte vill göra detta, men känner att man vill skänka så finns de ju andra sätt.
Detta är bara ne möjlighet, värd att tänka på. De kanske inte är så mycket, men ändå
mer om någon köper de, än ingen.



Jag som själv förlorande min mamma för 18 år sedan i cancer. Har stor panik över denna
fruktansvärda sjukdom som tar så många liv varje år. Idag vill jag gärna skänka en tanke
till min mamma, och alla andra individer som förlorat sitt liv till cancer. Jag vill även skicka
ut en tanke av hopp, till alla människor där ute som fått diagnosen. Jag hoppas verkligen
vi innom en snar framtid kan bota alla människor, och inte bara en del som kommer under
cancerns järngrepps hand.


Rosa bandet 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0