Pengar är strunt!

Datum:2010-11-25 Tid:00:47:42
Så kommer de väldigt efterlängtade csn-pengarna. Jag känner mig glad och ser
ljuset i tunnlen. Kommer jag har råd att köpa lite mer kläder till Ellicka, eftersom att
hon växer och sliter ut allt ganska tätt. Jag kan kommer äntligen kunna köpa mig
ett par vinterskor, så jag slipper gå ut med förra årets skor som läcker in mer vatten
än vad dom stöter bort. Jag kommer äntligen kunna storhandla och kanske till och
med färga in den där gråa benan jag har i håret.

Så åker bankdosan fram och man betalar hyran, lånet, räkningarna och räknar
sedan på vad man har kvar och vad för utgifter som komma skall för att kunna mata
Ellicka. Så sitter man och får, precis som för en timma sedan, magknip igen. Ångest
över vilken dålig förälder man är. 8500kr ska vara mycket för en 21 åring, men för
mig blir de ingeting och jag känner mig kass och bortskämd.

Det löser sig Anna, lugna dig, som Björn brukar säga. Det är säkert sant. 23 Dec får
jag nästa utbetalning. Då ska allt som jag betalat för nu betalas + julklappar till Ell.
Har jag ens råd med det? I Januari nästa år får jag bara 2100kr, och hyran ligger på
4000. Magknip magnkip magnkip.

Tänk Björn Anna, tänk Björn. Lugna dig, de löser sig! Jag flyttar snart, 2 månader
kvar. Det kommer lösa sig. Jag får tänka positivt. Och jag älskar Ellicka, allt är värt
för henne.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej Anna!



Igår låg jag hemma och såg på Sandor slash Ida och då kom jag och tänka på DIG. Kikade in här och kollade om du hade denna blogg kvar vilket du hade..



Kände för att skriva några rader till dig då jag som sagt tänkte på gamla minnen. Men först vill jag bara säga att jag är så imponerad av dig som trots många olyckligheter står på egna ben och uppfostrar en så söt liten tjej.. Och vilken talang du har för att skriva! Dina texter är helt otroliga tycker jag..Som du förstår har jag kikat in din blogg då och då genom åren trots att det är sjukt längesen som vi ens hade någon kontakt.



Tillbaka till gamla minnen. När kan det ha vart som vi lärde känna varandra i Bua? Det känns som tusen år sedan. Har såå mkt roliga minnen från dig. Speciellt ett, då Agnes, du och jag skulle övernatta i Agnes lilla friggebod och du högläste jag tror det blev HELA Sandor slash Ida för oss. Som vi skrattade och tyckte om denna bok.



Har minne av er röda lilla stuga i skogen där vi spelade spel, och om toaletten som fanns där som hade TVÅ hål. Och när du var med mig i Skövde, både i skolan och på klassfest. När vi träffade Alex och Sami...



Vad minns du från den tiden? Skulle vara kul att veta:)



Du kanske tycker jag är helt koko som skriver detta inlägg men kunde bara inte låta bli.



Många kramar till dig från "Sofia från Skövde"







2010-11-25 @ 13:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0