Jack the Ripper.

Datum:2010-06-21 Tid:13:31:22
Igår dök intresset yttligare upp hos mig. Efter Ellicka lagt sig för att sova, tittandes
till hennes lugnande Grease, så satte sig jag & R och kollade på From Hell. Jag som
redan innan alltid varit intresserad och skrämd av Jack the Ripper. Naturligtvis kom de
vanliga frågorna och rädslorna upp. Även andra läskiga, för mig, tankar som jag innerligt
hoppas är en twistedtanke hos mig som ingen annan tar efter och gör, för jag gillar det
svenska kungahuset.

Självfallet kom frågan Vem var Jack the Ripper? Och det fick dom ju aldrig reda på, dom
fångade aldrig den galna seriemördaren. Det var iaf var dom sa, men jag gissar på,
om jag ska tro på vad vissa terorier säger, att dom faktiskt fann den skyldiga. En av
teorierna pekar på att det var Prins Albert Victor, hertig av Clarence och Avondale, son 
till Edvard VII av Storbritannien. Alltså ett barnbarn till Drottning Viktoria av Storbritannien,
regeringstid mellan 20 Juni 1837-22 Januri 1901. Teorin om varför är för lång att dra här,
men jag tycker ändå den låter ganska logisk. Och det är det som gör det hela så
skrämmande.

Om det faktiskt skulle vara så att de var någon i det Engelska kunaghuset som på
1800-talet brutalt mördarde kvinnor i Whitechapel, distrikt Est End av London, så betyder
det att kungahuset i sin tur visste om vem det var. Och därför aldrig blev dömd. Så en
stor fråga för mig är Vet dom om? Vet dom fortfarande idag om vem som var Jack the
Ripper?

Något annat för mig väldigt läskigt är att Drotting Viktoria fick flera barn. Det är
natulgitvis inte de jag tycker är läskigt, nästan alla får barn någongång. Men, hon fick
samanlägt 9st barn, varan ev var Prins Arthur, hertig av Connaught och Strathearn, far
till Margaret av Connaught. Och kan man sin svenskahistoria så vet man att hon var
farmor till Carl XVI Gustaf, alltå våran Kung. Det betyder alltså för det första var våran
Kungs farmor var kusin med den Prins Albert, som misstänktes vara Jack the Ripper.
Det i sin tur är, för mig, är lite intressant. För det betyder ju att vårat kungahus är är
släkt med Jack the Ripper. På långt håll, men det finns där.

Det kanske betyder att om nu det Engelska kungahuset visste vem seriemördaren var,
kanske det till och med är så att våran Kung idag vet vem han var. Men eftersom att
de handlar om familj så hålls detta tyst och går till graven med våra tiders regenter,
med undantag av deras barn. Så vem vet vad våran Kronprinsessa får höra på våran
regents dödsbädd, att hon faktiskt är släkt med Jack the Ripper?

Om en ny Jack the Ripper hade återvänt för göra samma sak, gå i samma spår så hade
den killen snabbt åkt dit. Polisen hade ju sett mönstret med på en gång. Men sedan
finns det ju alltid galningar och idioter. Vem vet, att det kanske finns någon i Sverige
som gör samma grejj. Att han ser mönstret på kartan hur flickorna i Whitechapel blev
mördarde, drar linjerna nästintill indentiskt på en Stockholmskarta. Och börjar därefter
sakta med säkert skära brutalt sönder flickor och bli vår tids nya Jack.



Något även sjukt, om du skulle koppla det till Sveriges kungahus, så kanske det är någon
som inte riktigt skulle godkänna att Prins Daniel gifte sig in i kungafamiljen nu den 19 Juni.
Och därav börja mörda kvinnorna, precis som Jack the Ripper, men även göra den vrida
saken att skicka ett litet paket till Daniel. George Lusk fick ett litet paket under tiden som
seriemorden i Whitechapel ägde rum. I det fann han en halv njure från en männsika.
Jag måste verkligen säga att jag inte har något emot Prins Daniel eller någon i kunga-
huset, jag tycker om dom och att dom gör bra saker. Men det kan som sagt finnas någon
galning någonstans som snappat upp alla dessa totalt sanslöst onödiga disskutioner om
Prins Daniels problem med hans njurar hit och dit. Och i sin tur börjar gå i ett mördarspår
som jag skrev, brutalt mördar flickor i t:ex Stockholm och sedan skickar en njure från en
männsika till Prins Daniel, för att att göra sitt yttrande.

Jag är rädd för Jack the Ripper, även fast han inte finns längre. Speciellt inte om det var
Prins Albert som faktiskt dog den 14 Januri 1892 pga av Syfilis. Men om galna släktingar
finns kvar, eller galningar överhuvutaget som beslutar sig att göra hemska upptåg och döda
folk igen finns, så är jag seriöst rädd. Så många nätter jag satt i min första lägenhet och
darrade att snart kommer han, snart kommer han och skär sönder mig och samman, precis
som han gjorde med Mary Jane Kelly den 9 November 1888. Det hände aldrig, som tur var.
Peppar peppar!

Dom här närmaste nätter och månaderna kommer jag vara rädd, för att långsamt låta
rädslan och oron lugna sig för detta, men att hoppa vidare till något annat. Men sedan när
den kyliga & dimmiga hösten närma sig kommer nog tankarna komma upp igen. Gå ensam
ute på kullersten i Borås en höstkväll kommer ni inte se mig göra. För jag är mesig och
tänker alldeles för mycket, men seriöst, jag är rädd. På riktigt. Du vet aldrig om en ny Jack
the Ripper slår till, i vilket mönster eller vart han kommer göra det. Såvitt jag tänker kan
det likaväl vara en förymd galning i Borås som får för sig att ha lite kul..




Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, jag blev så glad när jag klickade in mig på din blogg och märkte att du börjat skriva igen!! Jag har saknat din blogg.

2010-06-26 @ 06:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0